طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

ایمیل مارکتینگ

سرفصل مقاله:

  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
  • اهمیت ایمیل مارکتینگ
  • تأثیر بازاریابی ایمیلی در سئو
  • چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):

یکی از ابزارهای اصلی برای کسب‌وکارهای اینترنتی، ایمیل است که برای بازاریابی محصولات و خدمات خود می‌توان از این ابزار استفاده نمود. ایمیل مارکتینگ یکی از عوامل مهم برای فروش محصولات و جذب کردن مشتریان است و همچنین ایمیل مارکتینگ یکی از روش های مقرون به صرفه و اقتصادی دیجیتال مارکتینگ آنلاین است.

برای این‌که بتوانید مشتریان را همیشه در کنار خود داشته باشید بهتر است از ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید چراکه این ابزار یک روش اصولی برای ایجاد وفاداری مشتریان به کسب‌وکار است. اگر قصد دارید فروش بیشتری از محصول خود را داشته باشید و همچنین بتوانید مشتریان وفادار بیشتری را به خود جذب کنید بهتر است که ایمیل مارکتینگ را اصولی و درست انجام دهید. ایمیل‌های بی‌ارزش و متوالی ارسال نکنید زیرا با این کار ممکن است که مشتریان خود را از دست بدهید و همچنین باعث صدمه زدن به اعتبار برندتان شوید بنابراین بعد از دریافت ایمیل از کاربران خود با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای آن‌ها ایمیل هدفمند ارسال نمایید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ
اهمیت ایمیل مارکتینگ
  • بازگشت سرمایه اولیه (ROI)
  • امکان ارسال پیشنهاد‌ها و تخفیفات از طریق ایمیل
  • افزایش کیفیت در محتوا
  • افزایش نرخ کلیک با استفاده از ویدئو در متن ایمیل
  • روشی ارزان و سریع
  • دارای انعطاف‌پذیری بالا
  • پیام‌های هدفمند
  • ضروری بودن ایمیل
  • ایمیل‌های سفارشی

بازگشت سرمایه اولیه (ROI)

کلمه Return On Investment) ROI) به این معناست که هر مقدار پولی که برای یک شرکت خرج کنید به ازای همان مقدار پول به شرکت بازمی‌گردد. اگر شما بتوانید بازاریابی ایمیلی را به‌درستی انجام دهید، بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ بسیار بالا است. یکی از تکنیک‌های مؤثر در بازاریابی آنلاین، ایمیل مارکتینگ می‌باشد.

روشی ارزان و سریع

می‌توان گفت که مزایای ایمیل مارکتینگ، ساده بودن این ابزار است چراکه کار کردن با ایمیل کار ساده است و هرکسی می‌تواند با کمترین آموزش ایمیل مارکتینگ را شروع نماید و همچنین برای شروع کار نیازی به گروه‌های حرفه‌ای و هزینه‌های بالا نیست. کاربران مبتدی با استفاده از سرویس‌های ایمیل Drag & Drop به‌راحتی می‌توانند کار با ایمیل مارکتینگ را شروع کنند. ایمیل مارکتینگ نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی، ارزان‌تر و سریع‌تر بوده و تنها با یک لیست و یک آدرس ایمیل به‌راحتی می‌توانید بازاریابی ایمیلی انجام دهید.

دارای انعطاف‌پذیری بالا

ایمیل مارکتینگ انعطاف‌پذیری بالایی دارد و هیچ محدودیتی ندارد بنابراین هر محتوایی را می‌توان ضمیمه ایمیل خود کرد که این محتوا می‌تواند شامل متن، عکس، ویدئو، پادکست، فایل و لینک باشد.

ایمیل مارکتینگ
پیام های هدف مند

پیام‌های هدفمند

شما با استفاده ازبازاریابی ایمیلی  می‌توانید پیام‌های هدفمند و یا حتی پیام‌های شخصی‌سازی‌شده برای افراد ارسال نمایید. برفرض مثال اگر فردی از یک برند لوازم‌خانگی درگذشته خرید کرده باشد و بازاریاب نسبت به علاقه فرد نسبت به آن برند مطلع باشد می‌تواند یک ایمیل مربوط به بن خرید برای آن شخص ارسال نماید. اکثر کانال‌های بازاریابی، محتوای تبلیغاتی خود را برای افرادی ارسال می‌کنند که هیچ علاقه‌ای به محصولات پیشنهادی ارسال‌شده ندارند.

ضروری بودن ایمیل

شما برای ورود به هر شبکه اجتماعی و یا ثبت‌نام سایتی نیاز به یک آدرس ایمیل دارید و به ازای هر فرد یک آدرس ایمیل وجود دارد بنابراین داشتن آدرس ایمیل برای هر شخص ضروری است. اکثر افراد روزانه حداقل یک‌بار ایمیل خود را چک می‌کنند بااین‌وجود بازاریابی ایمیلی  می‌تواند حتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز مؤثرتر باشد درصورتی‌که بتوان از آن استفاده‌ی درستی کرد.

ایمیل‌های سفارشی

شما نه‌تنها می‌توانید به‌عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی و افزایش نرخ پیام‌هایتان را سفارشی‌سازی نمایید بلکه مشتریان شما نیز می‌توانند مشخص نمایند که چه پیام‌هایی را دریافت کنند.

تأثیر بازاریابی ایمیلی در سئو

  • افزایش ترافیک لحظه‌ای سایت
  • افزایش اعتبار دامنه و صفحات
  • افزایش میزان تعامل کاربران با سایت و محتوای آن

چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

  • انتخاب درست کلیدواژه‌ها
  • انتخاب صحیح تصاویر
  • طراحی واکنش گرا
  • استفاده از دکمه‌های جذاب
  • ایجاد صفحه لندینگ پیج

برای اجرای ایمیل مارکتینگ بهتر است که یک سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر و حرفه‌ای انتخاب کنید. برای ارسال ایمیل، سیستم میلر لایت ابزار مناسبی است و در کشور ایران نیز از این سیستم پشتیبانی می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌صورت رایگان صفحه لندینگ پیج سایتتان را بسازید. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید برای هزار نفر از کاربران خود به‌صورت رایگان ایمیل ارسال کنید.

انتخاب درست کلیدواژه‌ها

در ایمیل خود بهتر است که از کلیدواژه‌های تخصصی در کسب‌وکار خود استفاده کنید تا ایمیل در صفحه اصلی قرار بگیرد. با انتخاب درست کلیدواژه‌ها، گوگل می‌فهمد که ایمیل‌ها کاربردی هستند و مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

انتخاب صحیح تصاویر

در ایمیل بهتر است که به‌اندازه از تصاویر استفاده کنید زیرا ممکن است استفاده بیش‌ازحد تصاویر، باعث اسپم شدن ایمیل شود و یا حتی ممکن است که در برخی مواقع عکس داخل ایمیل شما باز نشود و بخشی از محتوای ایمیل به کاربر نشان داده نشود.

طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا به این معنی است که شما ایمیل خود را به‌گونه‌ای طراحی نماییدکه در تبلت، موبایل و لپ‌تاپ نیز نمایش مناسبی داشته باشد. یکی از عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ، طراحی رسپانسیو است زیرا بیشتر کاربران ایمیل‌های خود را با گوشی خود چک می‌کنند و رسپانسیو بودن و نمایش درست محتوا از بزرگترین امتیازات یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق است.

استفاده از دکمه‌های جذاب

برای این‌که بتوانید کاربر را به خود جذب نمایید بهتر است که از دکمه‌های جذاب استفاده کنید زیرا انتخاب دکمه‌ی جذاب باعث می‌شود که نرخ کلیک تبلیغ شما افزایش پیدا کند.

ایجاد صفحه لندینگ پیج

برای افزایش مخاطبان هدفمند لیست‌های ایمیل خود می‌توانید صفحه لندینگ پیج مناسبی ایجاد کرده و جعبه اشتراک در خبرنامه ایمیلی خود را در آن قرار دهید. برای تسریع در افزایش مخاطبان می‌توانید برای صفحه لندینگ پیج خبرنامه‌تان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

 


دانلود مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین قالب های وردپرس

سر فصل مقاله :

  • قالب وردپرس
  • وظیفه قالب وردپرس چیست؟
  • بهترین قالب های وردپرس از چه چیزهایی تشکیل‌شده‌اند؟
  • کاربرد قالب وردپرس
  • انواع بهترین قالب‌های وردپرس
  • قالب انفولد ( Enfold )
  • قالب آوادا ( Avada )
  • قالب سون ( The7 )
  • قالب فلت سام( Flatsome )
  • قالب بی تم (BE THEM)

قالب وردپرس

اگر می‌خواهید شکل و ظاهر سایت خود را تغییر دهید می‌توانید از قالب‌های وردپرس استفاده کنید. با قالب وردپرس شما می‌توانید به‌راحتی ظاهر سایت خود را تغییر دهید و همچنین روش چینش المنت‌های مختلف سایت نیز در دستان خودتان است. برای کار با وردپرس در ابتدا بهتر است با بهترین قالب‌های وردپرس آشنا باشید.

زمانی که می‌خواهید قالبی را تغییر دهید باید بدانید که شکل ظاهری قالب شما نیز از طرف کاربر تغییر می‌کند و با این کار می‌توانید آنچه را که کاربران می‌بینند را تغییر دهید. در مخزن قالب‌های وردپرس، هزاران قالب رایگان وردپرسی وجود دارد که برای طراحی سایت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد اما برخی از وبمستران ترجیح می‌دهند تا قالب خود را به‌صورت سفارشی و یا پولی برای سایت خود خریداری کنند.

 

وظیفه قالب وردپرس چیست؟

قالب‌های وردپرس، محتواها و داده‌های ذخیره‌شده در وردپرس و همچنین نمایش آن‌ها در مرورگر را بر عهده دارد. هنگام ساختن قالب وردپرس ، درواقع شما تصمیم می‌گیرید که محتوای سایت خود را چگونه و به چه شکلی به نمایش بگذارید.

شما می‌توانید از امکانات فراوانی که در وردپرس وجود دارد برای زیباسازی سایت خود استفاده کنید. قالب وردپرس سایت شما می‌تواند در هرجایی که شما می‌خواهید، به نمایش دربیاید. با معرفی بهترین قالب های وردپرس شما می‌توانید سایت خود را به بهترین نحو تغییر دهید.

بهترین قالب‌های وردپرس از چه چیزهایی تشکیل‌شده‌اند؟

درواقع قالب‌های وردپرس مجموعه‌ای از فایل‌های مختلف هستند. زمانی که این قالب‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، دقیقاً می‌توانند چیزی را که شما در یک سایت می‌بینید برای شما بسازند. همچنین این کار باعث می‌شود تا تمامی رفتارهایی که یک سایت می‌تواند داشته باشد را به‌صورت سازمان‌یافته مدیریت کند.

کاربرد قالب وردپرس

  • استفاده از هزاران قالب رایگان در وردپرس
  • قابلیت زیباسازی وب‌سایت
  • داشتن بی‌نهایت المان برای صفحه‌بندی

بهترین قالب‌های وردپرس

  • قالب انفولد Enfold
  • قالب آوادا Avada
  • قالب سون The7
  • قالب Flatsome
  • قالب بی تم BeTheme

 

قالب انفولد ( Enfold ):

این قالب جزء قالب‌های پرفروش به‌حساب می‌آید و همچنین به عنوان یک قالب چند منظوره ی حرفه ای وردپرس شناخته می شود. کار با این قالب بسیار ساده است و باوجود سادگی در این قالب ، امکانات فوق‌العاده‌ای در خود جای‌داده است. از این قالب می‌توانید در سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، وبلاگی، نمونه کار و غیره استفاده کرد. این قالب از امکانات فراوانی برخوردار است در ادامه برخی ویژگی های برتر این قالب را معرفی می کنیم.

 

بهترین قالب های وردپرس
قالب وردپرس Enfold
  • سازگاری با افزونه‌ی ووکامرس
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • دارای اسلایدرهای متفاوت
  • رنگ بندی های متفاوت در قسمت تنظیمات
  • قابلیت شخصی سازی با بیش از 1000 آیکون
  • ایجاد فرم‌های ارتباطی
  • داشتن ابزارک های حرفه‌ای
  • و…..

 

بهترین قالب های وردپرس
قالب وردپرس avada

قالب آوادا (Avada) :

می‌توان گفت که یکی از قالب‌های پرفروش درتم فارسی است. برای استفاده از وب‌سایت‌های متفاوت، آوادا یکی از ساده‌ترین و متنوع‌تری

ن قالب‌های چندمنظوره به‌حساب می‌آید. افراد زیادی ازجمله مبتدی و حرفه‌ای از این قالب استفاده کرده‌اند و شاید بتوان گفت که این قالب جزء بهترین قالب های وردپرس است.

 

برخی از ویژگی‌های این قالب:

  • برخورداری از ابزارهای طراحی و ویرایش جلوه‌های بصری
  • قابیلت طراحی مدرن چندمنظوره در این قالب
  • به‌روزرسانی خودکار قالب به‌صورت مستقیم
  • سازگاری با آخرین نسخه‌های وردپرس
  • گرافیک با وضوح‌بالا
  • و….
بهترین قالب های وردپرس
قالب وردپرس the 7

قالب سون (The7) :

یکی از بهترین قالب‌های وردپرس شرکتی، قالب سون است. کار با این نوع قالب بسیار راحت است. قالب سون دارای 1000 آیتم تنظیماتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید توانایی خود را در طراحی سایت نشان دهید. قالب سون با پلاگین‌های معروف ویژوال کامپوزر، Ultimate Addons ، Slider Revolution ، Layer Slider و… همراه بوده و همچنین با اکثر افزونه های معروف سازگار  است.

 

ویژگی‌های این قالب:

  • از چندزبانه بودن سایت پشتیبانی می‌کند.
  • طراحی این سایت به‌صورت پیشرفته است.
  • بیش از 1000 دموی آماده دارد.
  • از قسمت‌های آماده مختلفی مانند نمونه کارها، گالری‌های عکس و… تشکیل‌شده است.
  • به‌صورت منظم سایت را به‌روزرسانی می‌کند.
  • سازگاری کامل با ووکامرس
بهترین قالب های وردپرس
قالب وردپرس flatsome

قالب فلت سام( Flatsome ):

این قالب، یکی از قالب‌های حرفه‌ای وردپرس است که برای پیاده‌سازی هر نوع پروژه‌ای کاربرد دارد. این قالب دارای طراحی استاندارد است که باعث افزایش بازدید بیشتر سایت شما می‌شود.  قالب فلت سام از آخرین نسخه‌های وردپرس پشتیبانی می‌کند. این قالب دارای چندین دموی متفاوت است که تنها با یک کلیک می‌توان آن‌ها را اضافه کرد.

برخی از ویژگی‌های این قالب:

  • دارای پشتیبانی قوی
  • طراحی استاندارد
  • دارای چندین دموی متفاوت
  • افزایش ویژگی‌های جدید
  • تغییر صفحه به‌صورت لایو
بهترین قالب های وردپرس
قالب وردپرسBe theme

قالب بی تم (BE THEM) :

شاید به‌جرئت بتوان گفت که قالب بی تم  یکی از بهترین قالب‌های وردپرس به‌حساب می‌آید و شاید گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد. این قالب ، قالبی کارآمد و سریع است و کمترین فضای سرور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

برخی از ویژگی‌های این قالب:

  • بیش از 390 وب‌سایت از پیش آماده
  • اختصاص دادن حداقل فضای سرور
  • قالبی کارآمد و سبک
  • منعطف پذیرترین پوسته
  • مناسب برای هر سایتی
  • پنل تنظیمات حرفه‌ای و فارسی

 

 


دانلود مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اهمیت وب سایت بر کسب و کار

سرفصل های اصلی مقاله:

  • وب‌سایت بر روی کسب‌وکار چه تأثیری می‌گذارد؟
  • وب‌سایت چه اهمیتی دارد؟
  • صرفه جویی در راه اندازی وب‌سایت
  • چند دلیل مهم برای داشتن یک وب‌سایت
  • اقتصادی بودن یک وب سایت
  • اهمیت رسیدگی به وب سایت
  • بازاریابی در کسب‌وکار
  • اعتمادسازی در کسب‌وکار
  • ارتباط با مشتریان در وب‌سایت
  • فرق وب‌سایت با کاتالوگ

وب‌سایت بر روی کسب‌وکار چه تأثیری می‌گذارد؟

امروزه اکثر مشاغل قصد دارند که کسب‌وکار خود را از حالت سنتی خارج کنند و برای کسب‌وکار خود روش مدرن و امروزی را دنبال نمایند. می‌توان گفت که وب‌سایت یکی از روش‌هایی است که اکثر کسب‌وکارها می‌توانند از آن استفاده کنند تا بتوانند حضور پررنگ‌تری در دنیای اینترنت داشته باشند.از دلایل استفاده و اهمیت سایت این است که سبب افزایش مشتریان و یا معرفی بیشتر و وسیع تر یک کسب و کار می شود در این مقاله ما به بررسی اهمیت وب سایت بر کسب و کار می پردازیم با ما همراه باشید: 

در حال حاضر اکثر مشتریان بیشترین وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند تا بتوانند خواسته‌ها و نیازهای خود را برطرف کنند بنابراین داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکارها به ویژه مشاغلی که به فروش محصولات خاصی می پردازند از اهمیت بالایی برخوردار است.
تمامی افرادی که در طراحی سایت تخصص دارند بر این باورند که استفاده از اینترنت در کسب‌وکار و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وب سایت چه اهمیتی دارد؟

هرکسب و کار نوپا و یا قدیمی بالاخره یک روز نیاز به داشتن وب سایت را احساس می کند و باتوجه به این که امروزه کاربران بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی و وب سایت های فروش آنلاین می گذرانند پس داشتن یک وب سایت برای معرفی و فروش محصولات انتخاب درست و مناسبی است بنابراین می توان اهمیت وب سایت بر کسب و کار را به خوبی درک کرد.  

صرفه جویی در راه اندازی وب‌سایت

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید شما باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید این هزینه‌ها شامل هزینه تجهیزات، اجاره یا خرید فروشگاه، حقوق کارکنان و … اما وب‌سایت این کار را برای شما راحت‌تر کرده است. با طراحی سایت مناسب و حرفه‌ای شما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید و همچنین می‌توانید با تمرکز بر روی فعالیت‌هایتان، مشتریان زیادی را جذب نمایید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ویرا پلن های متفاوتی برای طراحی انواع وب سایت های وردپرسی برای شما طراحی کرده است که با مراجعه به بخش خدمات می توانید از تعرفه های طراحی وب سایت با خبر شوید.

علاوه بر این ویرا جهت رفاه هرچه بیشتر شما عزیزان آمادگی طراحی انواع وب سایت ها متناسب با بودجه شما را دارد جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

چند دلیل مهم برای داشتن یک وب‌سایت

  • جهانی‌شدن کسب‌وکار شما
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • نگه‌داشتن کسب‌وکار به‌صورت شبانه‌روز
  • افزایش رشد شرکت
  • امکان مدیریت مکاتبات خارج از کار
  • نمایش محصولات
  • بازاریابی اینترنتی
  • برندسازی
  • امکان برقراری ارتباط با مشتری

اقتصادی بودن یک وب سایت

در طراحی و راه اندازی یک وب سایت بخش اعظم  هزینه ای که باید پرداخت کنید مربوط به دستمزد شرکت های طراحی وب سایت می باشد که با توجه به نوع کاربری شما از وب سایت و سابقه کاری شرکت طراحی سایت متفاوت است.

هزینه ی خرید هاست و دامنه در مقابل هزینه های طراحی سایت بسیار ناچیز است البته علاوه بر این شما قابلیت تمدید هاست و دامنه را از 1 الی 5 سال دارید.

اهمیت رسیدگی به وب سایت:

اگر وب‌سایت خود را طراحی می کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که وب سایت به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس مخاطبان شما قرار داشته باشد در اصل وب‌سایت شما، نماینده‌ی شماست. وب‌سایت شما باید این توانایی و قابلیت را داشته باشد که در زمان استراحت شما نیز بتواند به مشتریان خدمات‌رسانی کند.یکی از کارهای مهمی که برای جذب مخاطب و پیدا کردن جایگاه مناسب در صفحات گوگل انجام می گیرد، بارگذاری محتوای جذاب و کاربردی و مرتبط با کسب و کار مخاطب است.
کافیست نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار را بررسی کنید و مطالبی کاربردی و کاربر پسند در وب سایت خود ارائه کنید.

بازاریابی در کسب‌وکار:

امروزه می‌توان بدون هیچ هزینه‌ای به‌وسیله‌ی موتورهای جستجو، کار بازاریابی را برای کسب‌وکار انجام داد. با داشتن یک وب‌سایت خوب و کلمات کلید مرتبط با کسب‌وکار، می‌توان محتوا تولید نمود و زمانی که مخاطبین قصد خرید محصولات شما را داشته باشد موتورهای جست‌وجو فرد را به سمت وب‌سایت شما راهنمایی می‌کند.

اعتمادسازی در کسب‌وکار:

اولین قدم برای شروع یک کسب وکار موفق و ایجاد فروش و درآمدسازی از طریق وب سایت جلب اعتماد مشتری است. تازمانی که مشتری به شما و فروشگاهتان اعتماد نداشته باشد فروش و پیشرفتی هم اتفاق نمی افتد.

  توجه اعتماد به یک سایت زمانی به وجود می‌آید که سایت شما دارای گواهینامه و مجوزهای رسمی، اعتماد مشتریان گذشته، نماد اعتماد الکترونیکی و… باشد.

ارتباط با مشتریان در وب‌سایت:

داشتن یک وب‌سایت خوب می‌تواند ابزاری کارآمد برای برقراری ارتباط با مشتریان به‌صورت درازمدت باشد. در وب‌سایت علاوه بر خدمت‌رسانی به مشتریان می‌توان از آن‌ها نظرسنجی کرد و هم چنین در صورت بروز نارضایتی و مشکل پیگیری نمود.

فرق وب‌سایت با کاتالوگ:

کاتالوگ فقط شامل تصویر و متن است اما وب‌سایت می‌تواند از متن، پویانمایی، فیلم، صوت، تصویر و … تشکیل شود که این امکانات باعث می‌شود که اطلاع‌رسانی مشتریان و مخاطبان کامل و جامع شود و همچنین محتوای جذاب‌تری را نمایان کند.

کاتالوگ فقط به دست افراد محدودی می‌رسد و بعد از مدتی از بین می‌رود اما دلیل اهمیت سایت این است که وب‌سایت می‌تواند در همه‌جا در دسترس باشد و امکان از بین رفتن آن وجود ندارد.

 


اهمیت سایت

دیجیتال مارکتینگ آنلاین

سر فصل مقاله :

  • مقدمه
  • دیجیتال مارکتینگ آنلاین چیست؟
  • مزایا و معایب بازاریابی آنلاین
  • ابزارهای بازاریابی آنلاین:
  • نمونه‌هایی از بازاریابی آنلاین

مقدمه:

استراتژی هایی که دیروز مؤثر بودند ممکن است امروز چندان مفید نباشند. مهم است که بازاریابان برای هر شغلی روش های صحیح برای رسیدن به موفقیت را یاد بگیرند و با تحقیقات موثر در بازار، اطلاعات زیادی در مورد رقبا، آخرین روند بازار، علایق مشتریان و سایر موارد را کشف کنند.

برای استفاده از فرصت های بازاریابی هرتجارت آنلاین، یک استراتژی موثر ضروری است. بسیاری از مشاغل به این دلیل که نمی دانند چگونه می توانند با دنیای روزافزون رسانه های دیجیتال سازگار شوند و چه راهکارهایی را برای برنامه های بازاریابی خود اعمال کنند، نمی توانند در رقابت با رقیبان خود پیروز شوند.

اگر شما هم از روش های سنتی مانند روزنامه ها و مجلات چاپ شده استفاده می کنید و بازاریابی دیجیتال آنلاین ندارید، پس زمان آن رسیده است که روش های آنلاین را تجربه کنید.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
دیجیتال مارکتینگ آنلاین

دیجیتال مارکتینگ آنلاین چیست؟

آنلاین مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ به روشی اطلاق می شود که فقط به صورت آنلاین اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، تلاش های بازاریابانی که از طریق روش های مبتنی بر وب برای پخش پیام در مورد برند و خدمات شرکت، نمایش محصولات به مشتریان بالقوه خود استفاده می کنند. سرعت این روش تبلیغات در حال گسترش است. زیرا تعداد بیشتری از مردم به صورت آنلاین کالاها و خدمات را خریداری می کنند و این یعنی خرید آنلاین رونق دارد.

مزایا و معایب بازاریابی آنلاین

در زمان واقعی ببینید چه کار هایی  دارای واکنش خوبی هستند و چه کار هایی برای تجارت آنلاین شما مفید نیستند. از طریق بازاریابی آنلاین می توانید اطلاعات زیررا بهبود بخشید:

  • افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت شما
  • افزایش تعداد مشتریان
  • بررسی زمان اوج معاملات
  • افزایش و افت ترافیک وب‌سایت
  • دسترسی راحت
  •  تبلیغ سریع بدون محدودیت مرز جغرافیایی
  • و…

این‌یک واقعیت شناخته‌شده است که با استفاده از تکنیک‌های مؤثر بازاریابی دیجیتال مزایای سودآوری بیشتری برای کسب‌وکار شما به لحاظ درآمدی بهتر و بالاتر برخوردار خواهد شد.

از معایب آن نیز می‌توان به وابستگی شدید به اینترنت, داشتن  فضای رقابتی بین شرکت‌ها و برندهای بزرگ و کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد.

درحالی‌که نام تجاری خود را تبلیغ می‌کنید توجه داشته باشید که

  • یک طرح‌بندی خوب داشته باشید که امکان پیمایش آسان را فراهم می‌کند.
  • ایده مناسب را ارائه دهید که نیاز مشتریان شما را برآورده سازد.
  • برای جمع‌آوری داده‌های مفید از چندین روش بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

ابزارهای بازاریابی آنلاین:

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
بازاریابی ایمیلی

روش‌هایی وجود دارد که کالا و خدمات به‌صورت الکترونیکی به دست مصرف‌کننده می‌رسند.نمونه‌هایی از آن شامل :

بازاریابی  ایمیلی:

یکی از روش‌های  مؤثر و راه‌حل عالی برای ایجاد این ارتباط بازاریابی ایمیلی  است.شما می‌توانید در هر زمان به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. به نظر می‌رسد به‌جای این‌که آن‌ها را با تماس‌های تلفنی متعدد به‌زحمت بیندازید، فقط یک ایمیل بفرستید و به آن‌ها اجازه دهید تا خرید کنند و درباره کسب‌وکار شما اطلاعات بیشتری به دست بیارند.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

رسانه‌های اجتماعی درها را برای دسترسی به گروه‌های بزرگی از کاربران باز می‌کنند و امروزه دسترسی مخاطب به هدف‌هایش با علایق و سرگرمی‌های مختلف در گروه‌های سنی مشخص به‌آسانی امکان‌پذیر است و ایجاد تبلیغ هدفمند و نظارت بر موفقیت آن، در زمان کوتاهی سپری خواهد شد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یکی از فعالیت‌های بازاریابی آنلاین و فرایند افزایش ترافیک و همچنین ورودی وب‌سایت و یا کسب توجه به یک موضوع، از طریق رسانه‌های اجتماعی امکان پذیر است که این رسانه ها شامل  اینستاگرام،فیس بوک، توئیتر و… می باشد. 

به اشتراک‌گذاری محتوای وب‌سایت یا وبلاگتان، بدون شک یکی از کارهایی است که در شبکه‌های اجتماعی انجام خواهید داد. این موضوع علاوه بر کمک به شناخته شدن محصولتان، روی سئو و بهبود رتبه شما در گوگل هم تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
بهینه‌سازی  برای موتور جستجو
  • بهینه‌سازی  برای موتور جستجو (SEO):

SEO  که مخفف بهینه‌سازی موتورهای جستجو است، روند دستیابی بیشتر به ترافیک اینترنت است. با یک استراتژی SEO موفق، رتبه وب‌سایت شما با موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو بهبود می‌یابد که درواقع تحت حوزه بازاریابی اینترنتی قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهمیت سئو می توانید به سایت مراجعه نمایید. 

از کاربردهای سئو این است که صفحات وب و سایر مطالب با توجه به آنچه برای کاربران بیشترین ارتباط را دارند، رتبه‌بندی می‌شوند.

  • بازاریابی محتوایی :

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده‌اید و آن را به‌عنوان یک محتوای آفلاین به مردم تحویل داده‌اید. آیا به نظر می‌رسد به‌اندازه کافی مناسب باشد؟ مشکل است کهشما ندانید چند نفر از آن عبور کرده‌اند یا در بدترین شرایط چند نفر آن را در سطل زباله انداخته اند.

پس از ایجاد یک محتوای تصویری تأثیرگذار، شروع به تبلیغ آن در رسانه‌های اجتماعی کنید. از طریق این شبکه‌ها خریداران می‌توانند در مورد محصولات و خدمات اطلاعات کسب کنند. هرچه تعامل بیشتری داشته باشید ، Google محتوای شما را شایسته می‌داند و این رتبه‌بندی سئوی شما را با سهولت بالا می‌برد.

از طریق بازاریابی دیجیتال می‌توانید دقیقاً تعداد افرادی که از محتوای شما بازدید کردند، مشاهده کنید. پس‌ازآن، می‌توانید اطلاعات تماس کسانی را که با استفاده از فرم‌ها بارگیری می‌کنند، جمع‌آوری کنید.

  • تبلیغات کلیکی (PPC):

محبوب‌ترین روش تبلیغات، تبلیغات کلیکی یا ppc که مخفف pay per click  و به معنای پرداخت به ازای کلیک است.

در این روش شما می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان را به گوگل بدهید و با توجه به بودجه‌ی مشخصی که برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید، با هر بار کلیک بر روی تبلیغات شما در دنیای اینترنت مقداری از این بودجه کم می‌شود.

به‌اصطلاح دیگر شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید که بازدیدکنندگان را به سایت خود هدایت کنید و برای جذب هر بازدیدکننده مبلغ مشخصی را هزینه می‌کنید.

  • بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش( (Affiliate Marketing)

افلیت مارکتینگ، همکاری در فروش یا فروش رابطه‌ای و یا واسطه‌ای، به این صورت است که بازاریاب شروع به تبلیغ محصول ارائه‌شده می‌کند و آن را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بعدازاینکه محصول توسط مشتری خریداری شد، سود بازاریاب به‌حساب بانکی او واریز می‌شود.

شاید فکر کنید این روش غیرقانونی است اما باید بگوییم که بازاریابی پورسانتی نه خطرناک و نه غیرقانونی است. بلکه  این روش تنها به دنبال جذب مشتری برای یک فروشنده می باشد درواقع می‌توان گفت یک سیستم برد –برد است. این کسب‌وکار مدت طولانی در خارج از کشور انجام می‌شد و امروزه در ایران نیز همچنین کسب‌وکاری مرسوم و پرطرفدار برای کسب درآمد از طریق اینترنت می‌باشد.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)  با نام‌های زیر هم شناخته می‌شوند:

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
افیلیت مارکتینگ

 

  • بازاریابی پورسانتی
  • بازاریابی وابسته
  • فروش رابطه
  • سیستم همکاری در فروش

نمونه‌هایی از بازاریابی آنلاین:

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
دیجیتال مارکتینگ آنلاین

 

 

 

 

 

 


دانلود مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟