طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

معرفی ابزار ALEXA

ابزار سئو

ابزار alexa یک سایت تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت است که سایت ها را براساس تعداد بازدید کاربران رتبه‌بندی می‌کند. به عبارت دیگر، ابزار alexa اطلاعات ترافیک داده‌ها را از طریق اینترنت از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

عناوین مطلب

معرفی ابزار alexa

مهمترین اطلاعاتی که این سایت به کاربران می‌دهد این است که کدام سایت‌ها بیشترین بازدید را در کل دنیا و همچنین در هر کشور و هر گروه دارند. alexa یکی از خدمات شرکت آمازون است و در سال 1996 برای جمع آوری و فروش اطلاعات با ارزش راه اندازی شد.

ابزار alexa در سال 1996 توسط دو کارآفرین وب، بروستر کیل و بروس گلات تاسیس شد. نام این وب سایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه در مصر به عنوان یکی از بزرگترین مکان‌های دانش و علم انتخاب شده و با این امید که دنیای اینترنت به چنین مکانی تبدیل شود. سه سال بعد، در سال 1999، آمازون alexa را ​​خریداری کرد و اکنون مالک آن است.

alexa چگونه کار می‌کند؟

اکنون با سایت alexa و نحوه رتبه بندی آن آشنا هستیم. اما سوال این است که این سیستم چگونه کار می‌کند؟

الکسا یک نوار ابزار دارد که روی مرورگرها نصب می‌شود و اطلاعات مربوط به سایت‌هایی را که کاربران از آن بازدید می‌کنند به سرور alexa ارسال می‌کند. بر اساس این اطلاعات، سایت‌های مختلف در alexa رتبه‌بندی می‌شوند. البته نکات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که برخی از آن‌ها به دلیل سیاست‌های الکسا محرمانه است.

alexa
ابزار alexa

نحوه محاسبه رتبه

رتبه Alexa یک معیار کلی برای محبوبیت یک وب سایت است. اما چگونه می‌توان رتبه را ​​محاسبه کرد؟

رتبه بندی alexa برای هر وب سایت بر اساس ترکیبی از بازدیدکنندگان منحصر به فرد و برآورد بازدید صفحه (Pageviews) از سه ماه گذشته انجام می‌شود. یک بازدید کننده منحصر به فرد تعداد کل کاربرانی است که در یک روز از یک وب سایت بازدید می‌کنند.

Pageview تعداد درخواست‌های کاربران برای بازدید از یک وب سایت است. بیش از یک بازدید از هر وب سایت توسط هر کاربر در روز فقط یک بازدید از صفحه محاسبه میشود. این شاخص‌ها در فرمول‌های محاسبه آماری گنجانده شده و وب سایتی که عدد حاصل از ترکیب این دو شاخص آن بیشتر باشد رتبه بالاتری نیز دارد.

بنابراین، ابزار alexa طی چند ماه گذشته آمار بازدید از میلیون‌ها وب‌سایت را دارد. معیار رتبه بندی نتیجه مقایسه یک وب‌سایت با سایت‌های دیگر است. هرچه تعداد کمتر باشد، محبوبیت سایت نیز بیشتر است. به عنوان مثال، یک وب سایت با رتبه الکسا 1 بیشترین بازدید را دارد. به عبارت دیگر، رتبه الکسا متغیری است که براساس بازدید سایت ورودی توسط الکسا به آن‌ها اختصاص می‌یابد. این عدد نشان‌دهنده محبوبیت سایت در بین مردم است. هرچه تعداد کمتر باشد، بازدید سایت بیشتر و محبوبیت آن در بین کاربران هم بالاتر است.

سیستم رتبه بندی

وب سایت alexa از دو عامل برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند. این عوامل عبارتند از:

  1. تعداد بازدید از صفحات مختلف وب سایت: تعداد بازدید از صفحات تعداد دفعات مراجعه کاربران به آدرس وب‌سایت شما است. در شمارش تعداد بازدیدکنندگان، هر کاربر فقط یک بار در روز شمارش می‌شود. ممکن است یک کاربر چندین بار در روز به وب‌سایت مراجعه کند، اما برای alexa ارزش یک بار را دارد.
  2. تعداد بازدیدکنندگانی که طی سه ماه از سایت بازدید کرده‌اند: رتبه بندی alexa از طریق ترافیکی که توسط گروه خاصی از کاربران ارسال می‌شود انجام می‌شود. این کاربران افرادی هستند که افزونه الکسا را ​​در مرورگر خود نصب کرده‌اند. هر زمان که کاربر به وبسایت شما وارد می‌شود، این افزونه اطلاعات را به سرورهای الکسا ارسال می‌کند. این اطلاعات شامل آدرس وبسایت و آدرس IP کاربر است. اطلاعات جمع آوری شده و محاسبه شده طی سه ماه، به این ترتیب رتبه بندی کلیه وب سایت‌ها را تعیین می‌کند.
alexa
سیستم رتبه بندی سایت alexa

اهمیت سئو و بهبود رتبه سایت

باتوجه به رقابت میان کسب و کارها در دنیای امروز می‌بایست با دقت و سرعت بیشتری در زمینه‌های مختلفی از جمله گسترش وب‌سایت اقدام نمود. افزایش ورود مخاطبین هدف یکی از دغدغه‌هایی است که بیشتر کسب و کارها با آن رو به رو هستند که بهترین و کارآمد ترین روش آن استفاده از سئو است. سئو را به عنوان مجموعه فعالیت‌های موجود در راستای افزایش رتبه سایت در بستر گوگل به منظور افزایش ترافیک مخاطبان ورودی دانست.

سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است چرا که کسی نمی‌تواند توقع داشته باشد وب‌سایت مدنظرش در ابتدای راه در جایگاه بالایی در گوگل قرار داشته باشد. از این رو می‌بایست با برنامه ریزی بلندمدت پا به این عرصه گذاشت تا از ابتدای راه بدانیم در هر زمان برای دست یابی به اهداف کوتاه، میان و بلند مدت سئو نیاز به انجام چه اقداماتی می‌باشد.

تیم با تجربه و مجرب آژانس خلاقیت و نوآوری ویرا با دانش و تخصص کافی در زمینه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو بستری مناسب برای کسب و کار شما فراهم می‌کند. تیم سئو ویرا در صدد آن است که در یک روند ادامه دار منطقی همواره در جهت ارتقای رتبه Alexa و بهبود سئوی سایت شما تلاش و برنامه ریزی نماید.

اهمیت Alexa

در بخش قبلی، نحوه محاسبه رتبه ابزار alexa را ​​یاد گرفتیم. در این بخش، ما می‌خواهیم دلیل اهمیت آن را ​​بررسی کنیم.

وقتی می‌خواهیم سایت خود را با سایت‌های دیگر مقایسه کنیم، باید به آمار موجود مراجعه کنیم. ابزار alexa اکنون تنها مرجع رتبه بندی سایت است. تا زمانی که شرکتی بهتر از گوگل وارد رتبه‌بندی سایت نشود، یا وب‌سایت هایی مانند alexa روش رتبه بندی سایت بهتری ارائه ندهند، تنها مرجع کاربران اینترنت برای اندازه گیری بهتر یا بدتر (مقایسه) همان رتبه است.

بنابراین هنگام معرفی سایت، نیازی به ارائه اطلاعات غیرضروری از جمله آمار کلیک، زمان حضور مخاطبان در سایت، میزان تأثیر و… ، نیست. تنها لازم است بگوییم سایت ما در چه رتبه‌ای قرار گرفته است.
اگر فکر می‌کنیم که آمار مخاطبان ما به درستی به alexa نرسیده و رتبه بندی اختصاص داده شده به سایت ما صحیح نیست، باید بدانیم که سیستم رتبه بندی الکسا تعداد بازدیدکنندگان هر سایت را به طور دقیق محاسبه و تعیین می‌کند. از طرف دیگر، وضعیت برای همه سایت‌های رقیب یکسان است. این بدان معناست که وب سایتی با رتبه 1000 قرار نیست با یک سایت دیگر با رتبه 100 مقایسه شود.

نتایج اعلام شده توسط سایت alexa، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق ابزار رتبه بندی سایت، همه پارامترهای مهمی در بهینه سازی وب سایت و تعیین موقعیت سایت در نتایج موتور جستجو هستند.

همچنین لازم به ذکر است که به دلیل برخی از ترفندهای سئو کلاه سیاه، بازدید سایت می‌تواند غیر واقعی افزایش یابد. البته این آمار اعلام شده توسط alexa برای سایت صحیح نیست و ملاک معتبری برای ارزیابی رتبه و موقعیت سایت نخواهد بود.

alexa
اهمیت سئو

کاهش رتبه سایت در alexa 

موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند در کاهش رتبه الکسا نقش داشته باشد. اولین چیزی که می‌توان ذکر کرد مواردی است که می‌تواند جذابیت سایت را برای مخاطب افزایش دهد. شما باید محتوایی برای مخاطبان خود تهیه کنید که آن‌ها را ترغیب به بازدید مجدد از سایت کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از مطالب جذاب و مفید نقشی پررنگ در جذب بازدیدکنندگان بیشتر دارد. به طور کلی، نوشتن و تولید محتوا یکی از مهمترین مواردی است که هم رتبه الکسا را ​​کاهش می‌دهد و هم سئو را بهبود می‌بخشد.

گاهی اوقات موضوع و ساختار سایت نیز میتواند در رتبه بندی آن تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که سایت‌های محتوا محور می‌توانند رتبه بهتری داشته باشند. سایت‌های محتوا محور سایتهایی هستند که به تولید محتوا اعتماد دارند و حتی این سایت‌ها نسبت به سایت‌های دیگر مانند سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی  بازدید کمتر اما رتبه بهتری دارند. .

در مورد تولید محتوا برای بهبود رتبه الکسا، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای تولید شده باید طبق یک برنامه مشخص در سایت بارگذاری شود. این به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما یک سایت منظم و فعال هستید و بنابراین می‌توانید کاربران بیشتری را برای بازدید از سایت جذب کنید. همچنین استفاده از عناوین و تصاویر جذاب می‌تواند نقش مهمی در موفقیت محتوای ارائه شده برای سایت داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد