طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

سئو چیست؟


بررسی سئو

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) روشی است برای جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از رتبه بندی موتور های جستجو. کارهای معمول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

به عبارت دیگر سئو به معنای بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش ارگانیک (غیر پرداخت) نتایج جستجو است.

موتور های جستجو چگونه کار می کنند

اکنون وقت آن است که یاد بگیریم موتورهای جستجو مانند گوگل در واقع چگونه کار می کنند.

هنگامی که شما در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) چیزی را جستجو می کنید، یک الگوریتم در زمان واقعی کار می کند تا آنچه را که موتور جستجو “بهترین” نتیجه می داند به شما ارائه دهد. به طور خاص، گوگل شاخص “صدها میلیارد” صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جستجوی شما پاسخ دهد.

اصول سئو
سئو

چگونه گوگل”بهترین” نتیجه را تعیین می کند؟

حتی اگر گوگل عملکرد داخلی الگوریتم خود را به دلیل حق ثبت اختراع و اظهارات خود شرکت گوگل، عمومی نمی کند، اما می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر چه اساسی بهترین نتیجه گوگل تلقی می شوند:

ارتباط موضوع

اگر به دنبال “دستورالعمل های پخت شیرینی شکلاتی” هستید، نمی خواهید که صفحات وب مربوط به تایر های کامیون را ببینید. به همین دلیل است که گوگل قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیک دارند.

البته گوگل به سادگی مرتبط ترین صفحات را رتبه بندی نمی کند به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مربوط به هر عبارت جستجو وجود دارد. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “دستور العمل های شیرینی ” 349 میلیون نتیجه در Google به ارمغان می آورد. بنابراین برای قرار دادن نتایج در نظمی که بهترین نتیجه را از بالا به پایین داشته باشد، آن ها به دو عنصر دیگر الگوریتم خود اعتماد می کنند یعنی:

اعتبار

این روش گوگل برای تعیین دقیق و قابل اعتماد بودن محتوا است. سوال این جا است که Google از کجا می داند یک صفحه معتبر است؟ در واقع آن ها به تعداد صفحات دیگری که به آن صفحه لینک شده اند نگاه می کنند: (پیوندهای صفحات دیگر با عنوان “بک لینک” شناخته می شوند)

به طور کلی، هر صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت

سودمندی

مطالب می توانند مرتبط و معتبر باشند. اما اگر مفید نباشد، گوگل نمی خواهد آن محتوا را در بالای نتایج جستجو قرار دهد. در واقع، گوگل علناً گفته است که بین محتوای “با کیفیت بالاتر” و “مفید” تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که شما “رژیم غذایی پالئو” را جستجو می کنید. اولین نتیجه ای که روی آن کلیک می کنید (“نتیجه A”) توسط برجسته ترین متخصص جهان در مورد Paleo نوشته شده است. و از آنجا که صفحه دارای محتوای بسیار با کیفیت است، افراد زیادی به آن لینک داده اند. با این حال، مطالب کاملاً غیر منظم است و پر از اصطلاحاتی است که اکثر مردم نمی فهمند.

این را با یک نتیجه دیگر مقایسه کنید مانند “نتیجه B” که توسط شخصی نسبتاً جدید در مورد رژیم غذایی پالئو نوشته شده است و وب سایت آنها تقریباً به همان تعداد سایت قبل لینک نخورده است. با این حال، محتوای آن ها در بخشهای متمایزی سازمان یافته است و به گونه ای نوشته شده است که هر کسی می تواند درک کند.
این صفحه قرار است در “مقیاس سودمندی” رتبه بالایی داشته باشد. هرچند که نتیجه B به اندازه نتیجه A اعتبار ندارد، اما همچنان در گوگل عملکرد خوبی خواهد داشت. (در حقیقت، حتی ممکن است بالاتر از نتیجه A باشد).

گوگل میزان سودمندی را تا حد زیادی براساس “تجربه کاربران” اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر اگر گوگل ببیند که مردم واقعاً یک نتیجه جستجوی خاص را دوست دارند، رتبه قابل توجهی کسب می کند.

نتایج ارگانیک و پولی (paid)

صفحات نتیجه موتور جستجو به دو بخش مجزا تقسیم می شوند: نتایج ارگانیک و پولی.

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک (که بعضاً به عنوان نتایج “طبیعی” نیز خوانده می شوند) نتایج طبیعی هستند که بر اساس شایستگی ۱۰۰٪ رتبه بندی می شوند. به عبارت دیگر، هیچ راهی برای پرداخت هزینه به گوگل یا سایر موتور های جستجو برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد.

موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، نتایج ارگانیک توسط گوگل به عنوان مرتبط ترین، قابل اعتماد ترین و معتبر ترین وب سایت ها یا صفحات وب در این زمینه ارزیابی می شود.
هنگامی که ما در مورد سئو صحبت می کنیم، در واقع در مورد رتبه بندی وب سایت شما در نتایج بالاتر جستجوی ارگانیک هستیم.

نتایج پولی

نتایج جستجوی پولی تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج ارگانیک یا زیر آن قرار دارند. تبلیغات پولی کاملاً مستقل از لیست های ارگانیک است. تبلیغ کنندگان در بخش نتایج پولی با توجه به مبلغی که مایلند برای یک بازدید کننده از مجموعه خاصی از نتایج جستجو بپردازند، “رتبه بندی” می شوند (معروف به “تبلیغات برای هر کلیک”).

سئو
نتایج اورگانیک و پولی

سئو چگونه کار می کند

سئو با بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجویی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، اعم از Google ،Bing ،Amazon یا YouTube کار می کند. به طور خاص، وظیفه شما این است که مطمئن شوید یک موتور جستجو سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه کلی برای جستجوی شخص می بیند.

اینکه این موتور های جستجو چگونه “بهترین” نتیجه را تعیین می کنند بر اساس الگوریتمی است که شامل اعتبار، ارتباط با موضوع ، سرعت بارگذاری و موارد دیگر است. (به عنوان مثال، گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی را در الگوریتم خود دارد.)

چرا سئو مهم است؟

تقریباً ۶۰٪ از کل ترافیک در وب با جستجو در گوگل شروع می شود. و اگر ترافیک سایر موتورهای جستجوگر معروف (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را با هم جمع کنید، ۷۰.۶٪ از کل بازدیدها از یک موتور جستجو ناشی می شود.

بررسی مفهوم و کارکرد سئو
۶۰٪ از کل ترافیک در وب با جستجو در گوگل شروع می شود.

در حالی که تبلیغات پولی، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین می توانند برای وب سایت ها بازدید ایجاد کنند، بیشترین میزان بازدید آنلاین توسط موتور های جستجو انجام می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک بازدید بیشتری را پوشش می دهد و برای جستجوگران باهوش معتبرتر به نظر می رسد و نسبت به تبلیغات پولی کلیک های بیشتری را دریافت می کند. به عنوان مثال، از کل جستجوهای ایالات متحده، فقط ۲.۸% از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

سئو همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که اگر به درستی تنظیم شود، می تواند به مرور سود خود را پرداخت کند. اگر محتوای جامعی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، بازدید شما می تواند با گذشت زمان افزایش یابد

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد