طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟


سرفصل‌های مقاله:

  • مقدمه
  • وردپرس چیست؟
  • وب سایت های برنامه نویسی شده
  • طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟
  • مزایا و معایب سایت های وردپرسی
  • مزایا و معایب سایت های برنامه نویسی شده

مقدمه

در جامعه امروز داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری ضروری است. برای طراحی و تولید یک سایت دو روش وجود دارد:

  1. طراحی سایت با سیستم ­های مدیریت محتوا
  2. طراحی وب سایت­ اختصاصی و برنامه‌نویسی شده

در ابتدا لازم است که شما مقاله نحوه راه‌اندازی وب سایت را مطالعه کنید. قبل از اینکه به تفاوت­­های میان سایت­ های وردپرسی و سایت­های برنامه‌نویسی شده بپردازیم بهتر است یک تعریف ساده از وردپرس و وب سایت­ های برنامه نویسی شده داشته باشیم.

وردپرس چیست؟

طراحی سایت
طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک نرم‌افزار متن‌باز آنلاین است که کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می­توانند وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازند. وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم ­های مدیریت محتواست.

بسیاری از کدها و امکانات لازم به‌صورت پیش‌فرض در وردپرس وجود دارند و این موضوع باعث شده است تا شما بتوانید خیلی سریع یک سایت را طراحی و تولید کنید. قالب‌ها و پلاگین­ های متعددی برای ورد پرس طراحی‌شده‌اند که تعدادی از آن­ها رایگان در اختیار کاربران قرار می­گیرند و برای تعدادی دیگر باید هزینه پرداخت شود.

مزایای وردپرس:

  1. سرعت‌بالا در طراحی سایت
  2. هزینه کمتر
  3. سازگار بودن با موتورهای جستجو
  4. در دسترس بودن قالب‌ها و افزونه‌های رایگان
  5. رابط کاربری آسان و روان و …

نمونه وب‌ سایت‌های طراحی شده با وردپرس توسط ویرا:

  • طراحی وب سایت گرانش
  • طراحی وب سایت نکست لند
  • طراحی وب سایت مسترشاین 
  • و …

 تاریخچه وردپرس:

وردپرس در سال ۲۰۰۱ توسط میشل والدریگی به‌عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی به زبان php نوشته شد،  سپس در سال ۲۰۰۳ توسط مایک لیتل و مت مالنوگ این کار را به پایان رساندند و اولین نسخه وردپرس یعنی ۰.۷ ساخته شد، در سال‌های بعد نیز نسخه‌های متفاوتی از وردپرس با ویژگی و قابلیت‌های بیشتر بروز رسانی شد.

وب‌ سایت‌های برنامه‌نویسی شده

طراحی سایت
وب سایت برنامه نویسی شده

وب‌ سایت‌هایی هستند که دقیقاً مطابق با نیاز مشتری طراحی می‌شوند. توسعه‌دهندگان این نوع وب ‌سایت‌ها دو دسته هستند:

  1. (Client-side coding (front-end
  2. (Server-side coding (back-end

front end چیست؟

فرانت‌اند (front end)، به قسمت قابل‌مشاهده وب سایت توسط کاربران گفته می‌شود. فرانت‌اند به دو بخش اصلی طراحی وب و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود.

زبان‌های مورداستفاده در front end:

  1. زبان HTML:

یک زبان نشانه‌گذاری است که به‌عنوان هسته و بدنه اصلی صفحات وب به‌حساب می‌آید. از این زبان برای ایجاد ساختار صفحات وب استفاده می‌شود.

  1. CSS:

مخفف عبارت Cascading Style Sheets است که به‌منظور فرم دهی صفحات وب و اجزای مختلف آن، مانند متن، تصویر، کادرها و … ساخته‌شده است. طراحان وب سایت می‌توانند با استفاده از CSS ، خلاقیت‌های خود را در طراحی صفحات وب‌سایت پیاده‌سازی کنند.

  1. زبان برنامه‌نویسی JavaScript:

این زبان برنامه‌نویسی در سمت کاربر پردازش می‌شود. برنامه‌نویس فرانت‌اند با کمک Javascript می‌تواند به پویانمایی صفحاتی که با HTML و CSS طراحی کرده است بپردازد.

Back end چیست؟

بک‌اند (back end)، به بخشی از یک سایت یا نرم‌افزار که برای کاربران قابل‌مشاهده نیست، گفته می‌شود. بک‌اند از دو بخش منطق سایت و پایگاه داده تشکیل‌شده است.

زبان‌های برنامه‌نویسی back end:

  1. زبان Java:

جاوا زبانی نسبتاً قدیمی و محبوب است که برنامه نویسان زیادی از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از برنامه‌نویسی جاوا در توسعه وب سایت و اپلیکیشن­های اندرویدی و … استفاده کنید.

  1. زبان PHP:

PHP پرکاربردترین زبانی است که در سمت سرور استفاده می‌شود. منابع یادگیری این زبان بسیار گسترده است. PHP در برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای دسکتاپ، تنظیم کوکی‌ها، جمع‌آوری داده و غیره استفاده می‌شود.

  1. زبان Python:

پایتون یک زبان تفسیری سطح بالاست که در حال حاضر یکی از رقبای جدی برای زبان‌های PHP  و Java محسوب می‌شود. این زبان برای توسعه برنامه‌های تحت وب و دسکتاپ بسیار مناسب است.

  1. SQL

یکی از مهارت‌های لازم که برنامه نویسان بک‌اند باید داشته باشند، توانایی کار با پایگاه داده است. SQL یکی از مهم‌ترین زبان‌های دیتابیس است.

طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟

طراحی سایت
طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟

همه‌چیز کاملاً به هدف و اولویت شما بستگی دارد. اگر اولویت شما سرعت، زمان، هزینه پایین اولیه است، طبیعتاً بهترین پیشنهاد به شما طراحی با وردپرس است. اما اگر می‌خواهید وب سایت خود را مدیریت کنید و سایتی با گرافیک منحصربه‌فرد داشته باشید، بهتر است طراحی سایت با برنامه‌نویسی را انتخاب کنید.

مزایای سایت‌های وردپرسی

  1. شما با وردپرس می‌توانید به‌راحتی یک سایت را طراحی و راه‌اندازی کنید. ایجاد صفحات، پست‌ها و افزودن بسیاری ویژگی‌های دیگر نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است.
  2. وردپرس دارای صدها پلاگین، برای افزودن امکانات جانبی به سایت‌ها است. پلاگین‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سایت موردنظر خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی ایجاد کنید.
  3. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های وردپرس این است که شما برای آپدیت و به‌روزرسانی آن نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید، وردپرس با توجه به نیاز طراحان و کاربران بروز رسانی را انجام می‌دهد.

معایب سایت‌های وردپرسی

  1. اگر قالب‌ها و پلاگین‌های موجود نیازهای شما را برطرف نمی‌کنند، نیاز دارید تا از یک برنامه‌نویس برای افزودن ویژگی‌های دلخواه به سایت خود کمک بگیرید. این کار برای شما هزینه بالایی به همراه دارد.
  2. زمانی که شما قصد دارید سایت خودتان را با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌ها گسترش دهید؛ برخی این قالب و افزونه‌ها می‌توانند در امنیت سایت شما اختلال ایجاد کنند. البته روش‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها امنیت سایت خود را افزایش دهید.
  3. به دلیل این‌که قالب چنین وب‌سایت‌هایی از اینترنت دانلود می‌شود ممکن است وب‌سایت صدها شرکت دیگر در اینترنت مشابه سایت شما باشد.

مزایای سایت‌های برنامه‌نویسی شده

  1. طراحی سایت با برنامه‌نویسی اختصاصی، باعث می‌شود جزئی‌ترین خواسته‌هایتان را هم پیاده‌سازی کنید.
  2. وب سایتی که با برنامه‌نویسی ایجاد می‌کنید، در صورت رعایت کردن مراحل تحلیل نیازمندی‌ها و طراحی سیستم، قابلیت رشد دارد. به‌عبارت‌دیگر اگر بعد از مدتی کسب‌وکار شما پیشرفت کند یا بخشی از آن تغییر کند شما به‌راحتی می‌توانید این تغییرات را در وب‌سایت خود اعمال کنید.
  3. سرعت وب‌سایت سفارشی به دلیل این‌که مخصوص یک نفر ایجادشده است بسیار خوب و بالا خواهد بود.

معایب سایت‌های برنامه‌نویسی شده

  1. اگر بخواهید یک وب سایت را از طریق برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کنید، باید زمان زیادی را صرف کنید. شاید زمانی بیش از ۲ برابر یادگیری و پیاده‌سازی توسط وردپرس!
  2. هزینه طراحی سایت‌های برنامه‌نویسی به دلیل نیاز به تخصص، دانش و افراد بیشتر، نسبت به سایت‌های وردپرسی بیشتر است.

آموزش جامع سئو


آموزش جامع سئو

آموزش جامع سئو یکی از مواردی می باشد که ما در این مقاله هدف بر این داریم تا در این رابطه برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

در ابتدا باید به این بپردازیم که سئو چیست؟ و چه مزایایی دارد و در واقع از سئو در چه زمینه هایی استفاده میشود؟

در این بازه از عصر دیجیتالی تمامی کسب و کار ها در واقع بر اساس تبلیغات به رشد و پیشرفت کسب وکار خود می پردازند،یکی از مواردی که می توان گفت در پیشرفت کار بسیار تاثیر گذار می باشد در واقع وب سایت است ، اما وب سایت به خودی خود این توان را ندارد که در نتایج گوگل برای شما بازخوردی را داشته باشد به همین دلیل باید برای آن فرایند سئو را اعمال نمایید.

سئو در واقع به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد.

این روش در واقع برای افزایش رتبه وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع در این روش ها به طبق استاندارد هایی که از سمت شرکت گوگل تعین شده را باید در تولید محتوای خود راعایت نمایید تا به این طریق خزنده های گوگل به وب سایت شما رتبه دهی کرده و در انتها باعث افزایش بازدیدکننده گردد.

برای سئوی هر وب سایت در واقع برخی از ابزار ها نیز وجود دارد تا شما با این ابزار سئوی صحیحی را داشته باشید.

ما در ادامه میخواهیم به آموزش جامع سئو بپردازیم پس اگر میخواهید سئو صحیحی را برای وب سایت داشته باشید ما را در ادامه همراهی نمایید.

آموزش جامع سئو
بهینه سازی وب سایت

فواید فراگیری مطالب مرتبط با سئو

در فرایند سئو در واقع میتوان گفت شما برای وب سایت خود با استفاده از برخی پلوتیک ها به گوگل این را متوجه میسازید که وب سایت شما در حال رسیدگی و در خواست رتبه بندی را نیز دارد.

اما باید بتوانید برای یاد گیری سئو از بهترین مراکز استفاده نمایید زیرا برخی از مراکز برای آموزش سئو بیشتر به هزینه توجه دارند تا به مطالب آموزشی.

برای آموزش سئو همان طور که در بالا تر به آن اشاره شد دارای ابزاری می باشد و دارای استاندارد هایی است که در این آموزش جامع سئو برخی را نام می بریم.

استاندارد های سئو

یکی از مواردی که باید برای سئو در نظر داشته باشید این می باشد که سئو ارزان نیست اما به مراتب نتایج و بازخورد آن نیز هم بسیار چشمگیر می باشد و شما را به مراتب بزرگ و بزرگ تر خواهد کرد.

در فضای گوگل رقابت در برخی از کلمات کلیدی بسیار سخت می باشد و تنها یک فرد متباهر و دانا می تواند از عهده ای مسئولیت برآید.

همان طور که اعلام شد نرخ سئوی وب سایت ها و تولید های محتوا هروزه بیشتر و بیشتر از سال های گذشته می شود.

یکی از استاندارد های مهمی که در این آموزش جامع سئو باید برای شما بیان کنیم در واقع انتخاب یک سئو کار حرفه ای می باشد،در این بازه از زمان میتوان بر این ادعا داشته باشیم که هر شرکت و یا هر شخصی نمیتوان تنها به اسم سئو کار بودن اعتماد نمود بیان نمودیم که یافتن سئو کار کاری می باشد به مراتب سخت.

برای فراگیری آموزش جامع سئو باید در ابتدا بتوانید مشتری های خود را به درستی هدایت نمایید و بتوانید مشتری های خود را متقاعد نمایید و برایشان شفاف سازی نمایید،علت این سخن ما نداشتن آگاهی از فرایند سئو در وب سایت می باشد، برخی از وب سایت ها به دلیل اینکه از میزان زمانی که باید برای دریافت بازخورد صبوری نمایند را نمیدانند و میتوان گفت برای دریافت نتایج تعجیل داشته و این باعث می شود برخی با پروژهای ادورز آشنا شده و به در واقع به مشکلات عدیدی برخورد نمایند.

این امر که برخی به استراتژی های سئو آشناییت نداشته کاملا عادی می باشد و برخی به این می اندیشند که راهی وجود دارد تا این افراد و وب سایتاشان بتوانند یک شبه در صفحات اول گوگل قرار گرفته و پیشرفت بالایی را داشته باشند، توضیح برخی از ابزار ها و استراتژی ها برای افرادی که از این شاخه اطلاعاتی را ندارند کمی دشوار است و این به هنر شما بستگی دارد که به عنوان یک سئو کار بتوانید صاحبین پروژه های خود را راضی نمایید.

فواید فراگیری مطالب مرتبط با سئو
استانداردهای سئو

مبانی در آموزش سئو

کلمه کلیدی 

کلمه کلیدی در واقع یکی از مهم ترین گزینه ها برای سئوی یک وب سایت می باشد در واقع شما در هر صنعتی در حال فعالیت باشید به نسبت نوع فعالیت میتوان گفت کلمات کلیدی خود را باید ردیابی نمایید.

در نظر داشته باشید به همان میزان که برای وب سایت شما سئو اهمیت دارد برای شما نیز در اولین وهله مشتری ها اهمیت داشته باشد،در واقع کسانی که به وب سایت شما مراجعه مینمایند باید برای خرید محصول و یا براقی ماندن در وب سایت شما باید انگیزه و شوق را داشته باشد در واقع در سئو شما سئو کاران باید بتوانید به راحتی برای مشتریان احساس نیاز را ایجاد کنید این کار تنها با انتخاب یک عنوان و یا همان کلمه کلیدی بسیار مناسب می باشد.

برای انتخاب نام مناسب باید با استفاده از ابزار های مختلف مانند سرچ کنسول و کی ورد پلنر بتوانید در هر صنعتی که هستید کلمات هدف را بیابید.

عنوان ها یا همان تایتل

در سئوی یک وب سایت شما در ابتدا به عنوانین باید توجه داشته باشید زیرا عنواین یکی از مهم ترین گزینه ها برای یک وب سایت می باشد،زیرا یک وب سایت بر اساس عناوین و یا همان تایتل ها برای نتایج افراد نمایش داده می شود در واقع برای سرچ گوگل تایتل ها بسیار حائض اهمیت می باشد.

لینک گذاری 

لینک گذاری نیز یکی از مواردی می باشد که باید در تولید محتوا و سئو بسیار رعایت شود در واقع لینک گذاری در واقع در سئو مانند شاخ و برگ درخت می باشد و به نوعی پیشرفت را برای شما سریع تر میکند.

تصویر 

تصاویر یکی از مواردی می باشد برای تولید محتوای شما بسیار حائض اهمیت می باشد.

شما باید در مقاله خود از تعدادی مناسب از عکس ها با حجم های مناسب استفاده نمایید تصاویر در واقع با حجم های سنگین باعث دیر لود شدن تصویر میشود و این باعث دل زدگی بازدید کنندگان می شود.

هویت بصری و استراتژی


تاثیر هویت بصری بر استراتژی کسب و کار

در این مقاله می خواهیم در رابطه با هویت بصری+استراتژی را توضیح دهیم در واقع هدف بر این داریم تا به شما عزیزان این توضیح را دهیم که هویت بصری در واقع چه تاثیری در استراتژی های یک کسب و کار میتواند داشته باشد.

یک کسب و کار در واقع تشکیل شده از چندین سوشال های مجازی می باشد و در واقع برای رشد و توسعه ی کسب وکار باید به صورت هدفمند و با داشتن استراتژی های معین شده در راستای توسعه کسب و کار قدم بردارید یکی از مواردی که می تواند در این توسعه کمک شایانی را داشته باشد وب سایت شما و فضا های مجازی می باشد که شما دارا می باشید به همین دلیل باید این را در نظر داشته باشید که یک وب سایت خوب و زیبا در واقع برای شما و هویت بصری شما بسیار موثر می باشد.

حالا ما در ادامه میخواهیم به این بپردازیم که چه کسانی می توانند به هویت بصری  استراتژی کسب و کار شما کمک نمایند؟

هویت بصری و استراتژی
تاثیر هویت بصری بر استراتژی کسب و کار

هویت بصری چیست؟

هر جسم و شکل و فضایی دارای دو هویت می باشد بصری یا همان معنوی و غیر بصری یا همان غیر معنوی .

هویت بصری در واقع با مسائل روانشناسی تطابق دارد در واقع شما برای رونق و پیشرفت کسب و کارتان باید استراتژی را انتخاب نمایید که بشود با آن از لحاظ احساسی مشتریان را به نوعی برای خود حفظ نمایید،در یک وب سایت در واقع بازدید کننده یک نوع مشتری می باشد.

پس در نتیجه این میتواند برای شما بسیار حائض اهمیت می باشد که شما بتوانید از مواردی استفاده نمایید که به نوعی هویت بصری یک وب سایت شما را بیشتر نماید.

به عنوان مثال شما در هنگام ورود به یک لباس فروشی در صورتی که این لباس فروشی به نسبت شکل و ظاهر خود اقدام به چیدن و مرتب سازی لباس های خود نکرده باشد شما به عنوان یک مشتری نمیتوانید از این مرکز انژی را دریافت نمایید و در واقع از آن خرید نمایید.

هویت بصری چیست؟
معیارهای هویت بصری

موارد برسی هویت بصری قوی در یک استراتژی کار

در یک کسب و کار و استراتژی که برای آن به کار برده می شود میتوان گفت در صورتی که این موارد رعایت شود و این موارد را در نظر بگیرد میتوان گفت هویت بصری را برای آن وب سایت و کسب و کار انجام داده اید.

برسی دیداری 

در این روش از هویت بصری افراد طراح اقدام به این می نمایند تا تمامی فعالیت ها و استراتژی های رقیب های خود را برسی نمایند این در واقع نوعی برسی و تحلیل دیداری محسوب می گردد و میتوان گفت باید در نظر داشته باشید که هویت بصری قوی و مناسب در یک استراتژی برای کسب و کار میتواند برای شما مشتریان و بازدید کنندگان بسیاری را فراهم نماید.

انتخاب آسان 

یکی از مواردی که برخی از طراحان به آن توجه نمی کنند انتخاب اسان مشتری می باشد شما چه در فضای وب سایت و چه در کسب و کارتان باید بتوانید نوعی ایده و روش داشته باشید که بتوانید انتخاب را برای مشتریان خود آسان نمایید این بر عهده ی شما می باشد، در واقع شما با خلق یک ایده میتوان گفت برای خود برند سازی نموده اید و در صورتی که شما اولین نفری باشید که این ایده را خلق نموده در واقع در صدد برند سازی خود هویت بصری بسیار بالایی را خلق نموده اید.

روانشناسی و یا همان بازشناسی در هویت بصری در  یک کسب و کار 

یکی از موضوعاتی که بسیار حائض اهمیت می باشد بازشناسی افرادی است که به شما مراجعه می نمایند در واقع باید به این موضوع توجه نمایید که باید مخاطبان خود را به درستی و با دقت بالا تحلیل و برسی نمایید تا با این کار بتوانید به درستی برای هویت بصری خود قدم بر داشته و استراتژی هایی را استفاده نمایید که در هیچ کسب و کاری از آن استفاده نکرده اند.

ما این را می دانیم که شما در مرحله انتخاب آسان تمامی مراحلی را که برای جذب مخاطب تاثیر بسیاری را دارد را رعایت نموده اید اما باید بدانید که در این بخش وظایف اصلی و کلی بر عهده ی شرکت و یا مجموعه می باشد پس در نتیجه باید بتوانید در این مرحله به درستی از تمامی مراحل و تحلیل ها گذر نمایید.

فرهنگ های درونی و بیرونی 

طراحی که برای تعین هویت بصری باید تلاش نمایید با توجه به اینکه در این بازه از زمان یکی از مواردی که بسیار بسیار موعضل محسوب میشود فرهنگ های درونی و بیرونی می باشد زیرا در واقع این مورد میتواند برای شما تاثیر گذاری بالایی را داشته باشد.

موارد برسی هویت بصری قوی در یک استراتژی کار
برند سازی برای کسب وکارتان بسیار سود مند می باشد

نحوه ساخت یک هویت بصری قوی

طراحان عموما برای ساخت یک هویت بصری بسیار قوی نیاز به این داشته که بتوانند به برخی از سوالات پاسخ دهند.

این سوالات در ابتدای مطلب این می باشد که شما که می باشید و چه نوع محصولی را ارائه می دهید پس در نتیجه باید بدانید که این سوال را به هر نحوی پاسخ دهید میتوان گفت در تعین هویت بصریتان بسیار تاثیر می گذارد.

در ابتدا سعی کنید این چند سوال را از خود بپرسید:

شما چه ماموریتی دارید در واقع چه محصول یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه میدهید.

مخاطبین شما چه اشخاصی می باشند چه کسانی با شما در ارتباط هستند .

خود به عنوان مدیریت یک کسب و کار چه باور هایی را دارید.

مخاطبین شما چه درخواست هایی را از شما دارند این سوال به شما بسیار کمک های شایانی را می نماید.

در واقع یکی از مهم ترین گزینه هایی که باید در نظر بگیرید شخصیت کسب و کارتان می باشد،به نوعی میتوان گفت شما باید کسب و کارتان را به درستی شرح دهید این باعث میشود تا شما به درستی فعالیت نمایید.

انواع هویت های بصری در یک کسب و کار

در یک کسب و کار چندین مدل از هویت های بصری را دارد در واقع میتوان بر این ادعا داشت که کسب کار تشکیل شده از چندیدن هویت بصری می باشد.

  1. تایپوگرافی
  2. طراحی لوگو
  3. وب سایت
  4. پیج اینستاگرامی
  5. طراحی کارت ویزیت
  6. طراحی ایمیل یا همان ساخت ایمیل

ریسپانسیو کردن وب سایت


ریسپانسیوی سایت

ریسپانسیو کردن وبسایت

اگر شما به دنبال ریسپانسیو کردن وب سایت خود هستید با همراهی کردن این مقاله میتوانید در کمتر از نیم ساعت نحوه ریسپانسیو کردن سایت

خود را آموزش ببینید و از اتلاف وقت هم جلوگیری کنید.

برای طراحی سایت و ریسپانسیوکردن وب سایت در واقع باید به نکات بسیاری دقت نمایید در نتیجه بهترین روش های ممکن را در این وب سایت برایتان مشخص نمودیم .

ریسپانسیو کردن وبسایت

معنی ریسپانسیو کردن وب سایت

ریسپانسیو به معنی پاسخ گرا یا واکنش است. سایتی که به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد، قابلیت اینکه سایت روی هر نوع دستگاه و سیستم و موبایلی بدون مشکل نمایش داده شود را دارد. طراحی و عملکرد سایت متناسب با موبایل یا سیستم های مختلف، متنوع میشود.

سایتی که به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد اندازه صفحه و فونت نوشتاری متن خود را با اندازه مانیتور دستگاه شما تطابق میدهد. به این ترتیب طراحی صفحه ای که در لپ تاپ آن را باز کرده باشید با موبایل متفاوت میشود.

فریم ورک

یکی از راه هایی که با طی کردن آن میتوانید سایت خود را ریسپانسیو کنید دانلود و نصب فریم ورک است. در واقع فریم ورک به برنامه نویسان کمک میکند تا با ایجاد ساختار مشترک کار خود را سریع تر و با صرف زمان کمتر انجام دهند. بعد از دانلود، باید فایل را آنزیپ و سپس آن را در یک فولدر بگذارید.

مرحله اول:

ابتدا باید ساختار موردنظر خود را به زبانHTML  تبدیل کنید، برای انجام این کار باید صفحه را چیدمان کنید. شما میتوانید پهنای سطرها را در کدها مشخص کنید. در خط اول کد سطر درون صفحه و در خط دوم کد پهنای سطر را تعیین میکند. تمام پهنای صفحه در سطر دوم است و سپس در سطر سوم و چهارم به نسبت سطر دوم کوچکتر میشود.

مرحله دوم:

در این گام پایه و اساس ریسپانسیو شدن سایت شما مهیا میشود و با استفاده از این کدها سایت بر روی موبایل نیز بارگذاری میشود. ابتدا ویرایشگر متن را باز کرده و کدهای موردنظر را در آن کپی کنید. با این کار صفحه شما راحت تر بر روی اکسپلور نمایش داده میشود. برای چیدمان صفحه باید مانند مرحله اول عمل کنید و ساختار مشابه ایجاد کنید. پس از گذراندن همه این مراحل شما چیدمان اصلی یک وب سایت ریسپانسیو را انجام دادید.

مرحله سوم:

در این مرحله شما باید متن و عکسی روی سایت بارگذاری کنید تا متوجه شوید وقتی که با سیستم و یا موبایل وارد سایت میشوید ساختار محتوای بارگذاری شده به چه شکل است و چه تفاوت هایی با هم دارند. برای انجام این کار باید محتوای خود را در قسمت Body کپی پیس کنید.با مراجعه به تنظیمات subtlepatterns میتوانید پس زمینه صفحه خود را مانند زمینه ای که در ابتدا برای شما نمایش داده شده بود قرار دهید.

در اینجا کار شما به پایان میرسد و یک وب سایت ریسپانسیو شده در اختیار دارید. برای اطمینان صفحه موردنظر خود  را بر روی موبایل و کامپیوتر چک کنید تا متوجه ریسپانسیو شدن وب سایت شوید. اگر تمام مراحل ذکر شده را بادقت انجام دادید اما نتیجه نگرفتید و سایت شما ریسپانسیو نشد باید راه دیگری را امتحان کنید.

ریسپانسیو کردن وب سایت
ریسپانسیو کردن امر مهمی در طراحی سایت می باشد؟

ریسپانسیو با قالب وردپرس

برای امتحان کردن این راه برای ریسپانسیو کردن وب سایت باید موارد زیر را در دسترس داشته باشید:

  1. ویرایشگر متن یا کد
  2. برای اجرا وردپرس محلی میتوانید از PHP و MySQL استفاده کرده و با وردپرس به شکل محلی کار را انجام دهید.
  3. اگر قصد توسعه از راه دور را دارید، میتوانید از کلاینت FileZilla استفاده کنید.
  4. به یک وردپرس محلی نیاز دارید.

گام اول: طرح تم ابتدایی

از یک طرح ساده برای تم شروع استفاده کنید. وقتی در این مرحله سایت را با گوشی همراه باز کنید در پهنای ۹۶۰ پیکسل نشان داده میشود، و این اتفاق به این دلیل که پهنایی برای آن انتخاب نکردید نیست بلکه باید تنظیماتی اعمال کنید تا سایت در صفحات کوچک نیز به اندازه واقعی خود نمایش داده شود.

گام دوم: پهنای صفحه

برای اینکه سایت در تلفن همراه نیز به اندازه واقعی خود نشان داده شود، باید قسمت head در header.php اضافه کنید. با انجام این کار میتوانید صفحه سایت را در عرض صفحه نمایش تلفن همراه مشاهده کنید.

گام سوم: طراحی بلوک های قالب اصلی برای صفحه های کوچک تر

طراحی بلوک های قالب اصلی برای صفحه های کوچک تر از لپ تاپ مانند تلفن همراه ابتدا چند پهنا و شناور به عناصر اصلی اضافه کنید، برای اطمینان از اینکه در صفحه نمایش کشیده شده باشند. باید یک bothclear و چند width به عنصرهای مربوطه بیفزایید. با افزودن padding به عنصر مربوطه از فشرده نشان داده شدن طرح در صفحه کوچک تلفن همراه جلوگیری میکنید. این موضوع را مورد توجه قرار دهید که باید این مقادیر را بعدا در پیکسل تعریف کنید تا با بزرگ شدن سایز صفحه padding زیادی بزرگ نشود.

مرحله چهارم: اضافه کردن استایل اضافه

برای داشتن یک منوی هوشمندانه  و قراردادن آیتم های منو در مرکز باید چند استایل جدید مانند استایل های قبل به منو اضافه کنید. وقتی به این مرحله از کار برسید مشاهده میکنید که چقدر مناطق ویجت نزدیک به هم میباشند و به سختی نقطه شروع و پایان آنها را میتوان تشخیص داد پس برای حل این مشکل باید چند padding و borders را به آدرس اضافه کنید. همچنین برای ویجت های پاورقی نیز باید همین کار را انجام دهید. در این مرحله شما یک طرح ساده تم و چند رنگ و padding برای نمایش روی صفحه های کوچک تلفن همراه دراختیار دارید.

مرحله پنجم: افزودن کوئری رسانه ای

با پشت سر گذاشتن این مرحله شما سه سایز صفحه به سایت خود اضافه میکنید:

  1. عرض ۶۰۰ پیکسل که مناسب برای تبلت های لند اسکیپ و پرتره یا دسکتاپ هستند.
  2. عرض ۸۰۰ پیکسل که برای تبلت های عرضی و دسکتاپ کاربرد دارند.
  3. عرض و طول ۱۰۲۵ پیکسلی که مناسب تبلت دسکتاپ(کوچکترین سایز صفحه نمایش) است.

این کوئری ها مطابق یک دستگاه خاص طراحی نمیشود به این دلیل که هرچه دامنه و عرض صفحه دستگاه ها زیاد شوند تنظیم کوئری های رسانه سودبخش در برابر قراردادن یک دستگاه موردنظر و خاص دارای اعتماد کمتری میشود. به این موضوع توجه کافی داشته باشید که در این مرحله از کار از min-width استفاده کردیم و نه از max-width به این دلیل که احتمال دارد قصد طراحی استایل دستکتاپ را داشته باشید و این کوئری های رسانه ای را مناسب صفحه کوچکتری بنویسید.

امیدواریم این مقاله برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد و با استفاده از این نکات ذکر شده بتوانید به راحتی و بدون وجود هیچ مشکلی وب سایت خود را ریسپانسیو کنید. ریسپانسیو کردن وب سایت یک امر بسیار مهمی می باشد پس در نتیجه بدون داشتن اطلاعات به هیچ عنوان برای انجام آن فعالیتی را انجام ندهید.


نگاهی به شبکه های اجتماعی ترند شده


شبکه های اجتماعی ترند شده چه فضاهایی می باشد؟

یکی از مواردی که میخواهیم در این مقاله برای شما به صورت کامل نشر دهیم نگاهی به شبکه های اجتماعی ترند شده می باشد.

شبکه های اجتماعی عموما به فضایی گفته می شود که دارای نرخ تبادل بالایی باشد، عموما برای برخی از فضا ها نمیتوان به این مورد اکتفا نمود زیرا تبادل افراد در این فضا ها دیده نمیشود مانند اپلیکیشن ها پس در نتیجه باید بتوانید به این مورد دقت نمایید که هر نوع فضایی را نمیتوان به عنوان فضای ترند شده در نظر بگیریم.

هر شبکه مجازی دارای استراتژی های ترند شده ای می باشد که باید برای دانستن این اطلاعات مقاله هایی را بخوانید و یا مطالعاتی را داشته باشید.

با ما در ادامه همراه باشید.

شبکه ی اجتماعی چیست ؟

در ابتدا باید بدانید که به چه فضاهایی شبکه اجتماعی گفته میشود، شبکه های اجتماعی عموما به فضاهایی که گفته میشود که افراد زیادی در این فضا ها  در حال فعالیت می باشند و شما باید بتوانید این را از بازخورد های دیگران تشخیص دهید.

هر شبکه اجتماعی با مشاهده برخی از اطلاعات میتوان گفت دارای بازخورد می باشد و یا خیر.

در شبکه های اجتماعی برخی از افراد اقدام به راه انداژی کسب و کاری مینمایند و برخی دیگر اقدام به این مینمایند که به صورت شخصی لایف استایل رو برای نمایش قرار دهند.

شبکه های اجتماعی در سال های مختلف دارای رتبه بندی شدده است و در واقع میتوان گفت در دنیا به عنوان مثال اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ جزو پنجمین شبکه اجتماعی پر مخاطبی بود که انتخاب شد و کاربران فعال در این شبکه چیزی بر حدود ۱ میلیارد کاربر داشت و این به نوعی یکی از بهترین و با کیفیت ترین شبکه ها بود که پس از یو تیوب و فیس بوک معروف شد.

در حال حاضر پلتفرم های زیادی در این بازه از زمان بعد از این فضا ها انتشار یافت مانند:تیک تاک ،لایکی و …. 

این پلتفرم ها در واقع داری برخی از استاندارد ها می باشد که افراد میتوانند به راحتی در این فضا رشد نموده و پیشرفت چشم گیری را داشته باشند.

ترند های جدید تر برای شبکه ها اجتماعی 

یکی از ترند هایی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته میشود در واقع استفاده از فضا های خلوت می باشد در واقع خلوت بودن یک فضای اجتماعی میتواند برای برای بازاریابان یک ترند بسیار عالی می باشد در واقع فضا های خلوت در واقع بازخورد های بسیاری بیشتری را دارد.

به عنوان مثال وبلاگ ها به نسبت وب سایت دارای فضای خلوت تری می باشد اما دارای بازخورد های بسیاری می باشد.

 شبکه ی اجتماعی چیست ؟
شبکه های اجتماعی به چه فضا هایی گفته میشود ؟

نگاهی به شبکه ی اجتماعی فیس بوک و موارد ترند شده در آن

فیس بوک در واقع به عنوان یکی از اولین فضا هایی بود که در دنیا پخش شد و سپس کلیه فضا های مجازی زیر شاخه این عنوان بود.

این فضا توسط یک جوانی دانشجو در دانشگاه هاروارد یافت شد این دانشجوی نابغه در ابتدای قرن ۲۱ میتوان بر این ادعا داشت یکی از فضا هایی بود که بسیار در دنیا سر وصدا داشت مورد استفاده تمامی افراد حتی کمپانی ها بود کمپانی هایی مانند پپسی ،و ….. در این فضا به صورت حرفه ای در حال تولید محتوا بود.

نگاهی به شبکه ی اجتماعی فیس بوک و موارد ترند شده در آن
کاربرد فیس بوک هم همانند اینستاگرام بود

 ترند های شبکه های اجتماعی و پایه های آن 

یکی از اساسی ترین و پایه ترین موارد استفاده از  سلامت شبکه های اجتماعی میتوان اشاره نمود در واقع یکی از بهترین گزینه هایی که در این مقاله میتوان به آن اشاره نمود تا بتوانید با استفاده از این به راحتی نگاهی به شبکه های اجتماعی ترند شده داشته باشید سلامت یک شبکه های مجازی می باشد.

شاید در ابتدا به این بی اندیشید که سلامت به چه معنی می باشد.

سلامت شبکه های اجتماعی در واقع به این معنی می باشد که شبکه های شما ،پیج های شما بتوانید به راحتی برای شما بازخورد داشته باشد همان طور که میدانید تمامی پلتفرم های اجتماعی در  واقع میتوان گفت دارای باگ هایی می باشد در نتیجه این امکان وجود دارد که صفحه شما را از حالت سلامت خارج نماید پس در نتیجه به این مورد بسیار دقت داشته باشید.

توجه به کلیه موارد در بازاریابی میتواند در واقع به بازاریابی شما کمک بسیاری را کند.

اما هدف ما در این مقاله بیشتر نگاهی به شبکه های اجتماعی ترند شده می باشد.

ترند در واژه های فارسی به معنی نو جدید و یا همان فراگیر شدن می باشد شبکه های اجتماعی که به تازگی در ایران ترند شده است مانند لایکی تیک تاک و….. به نوعی ترند های جدیدی می باشد که بسیار مورد توجه اکثریت قرار گرفته است یکی از برنامه های ترندی که در ایران بسیار معروف و مشهور شد اسنپ چت بود اسنپ چت هم همانند اینستاگرام دارای لایو و لایف استایل می باشد .

 ترند های شبکه های اجتماعی و پایه های آن 
فضا های ترند شده دارای محدودیت های سنی نمی باشد

چند ترند معروف در فضا های اجتماعی 

  1. پشرفت شبکه های اجتماعی اختصاصی 
  2. استوری 
  3. استفاده کردن از ویدیو ها 
  4. راه اندازی فروش در فضا های مجازی 
  5. تولید محتوا توسط کاربران را دست کم نگیرید 
  6. داشتن اعتبار در میان کاربران شبکه های اجتماعی 
  7. سعی بر این داشته باشید که در رابطه با محصولات خود بسیار تحقیق نمایید 
  8. پیام رسان ها را به هیچ عنوان دست کم نگیرید 
  9. سعی بر این داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ را به صورت اینفلوئنسری پیش بروید

در این مقاله سعی بر این داشتیم که نگاهی به شبکه های اجتماعی ترند شده را برای شما بیان نماییم پس در نتیجه باید به این مورد توجه کرده باشید که گفته های بالا بر این بود که اگر میخواهید در فضا های مجازی رشد و کسب و کاری فعالی را داشته باشید باید بتوانید از ترند های معروف جهانی استفاده نمایید.

 چند ترند معروف در فضا های اجتماعی 
بهترین گزینه ها برای فضا های مجازی ترند شده

آینده فضا های مجازی ترند شده در جهان 

شاید این مبحث برای برخی از افراد بسیار حائض اهمیت باشد به نوعی که  به این اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنی را دارید باید در ابتدا بدانید که چه فضایی میتواند برای کاربردی باشد چه فضای مجازی میتواند برای شما بازخوردی را داشته باشد.

یکی از مواردی که میتوان گفت در دنیا پیشبینی شده است در واقع به عنوان آینده فضا های مجازی پیش بینی شده است میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

عموما تولید محتوا ها یک روزه ،در واقع شهرت و بازخورد فضا های شما را افزایش میدهد.

میتوان بر این ادعا باشیم که پلتفرم های جدید پیشرفت بیشتری پیدا خواهد نمود