طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

طراحی سایت و اپلیکیشن نوآوران سیستم ویرا

| شرکت نوآوران سیستم ویرا | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن | فروشگاه اینترنتی | دیحیتال مارکتینگ |

سیستم مدیریت محتوا


سیستم مدیریت محتوا (cms)

سرفصل‌های اصلی مقاله:

  • درباره سیستم مدیریت محتوا چه میدانید؟
  • Cms نسبت به طراحی سایت اختصاصی چه مزیتی دارد؟
  • معرفی انواع CMS
  • نحوه عملکرد CMS

درباره سیستم مدیریت محتوا چه میدانید؟

سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) که به‌اختصار CMS هم گفته می‌شود، درواقع یک نوع سیستم نرم‌افزاری است که با این سیستم می‌توان محتوای سایت را مدیریت کرد. این مدیریت محتوا می‌تواند شامل انتشار، ویرایش، حذف داده‌ها و… باشد.

به‌طورکلی می‌توان سیستم مدیریت محتوا را به دودسته‌ی نرم‌افزار مدیریت محتوا (cms) و نرم‌افزار تحویل محتوا (cda) تقسیم کرد. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای به وجود آوردن یک وب‌سایت ساده نیازی نیست که برنامه‌نویسی بلد باشید و یا حتی نیازی به آشنایی با زبان برنامه‌نویسی html نیست.

Cms نسبت به طراحی سایت اختصاصی چه مزیتی دارد؟

  • صرفه‌جویی در زمان ایجاد وب‌سایت و به‌روزرسانی آن
  • پشتیبانی مطمئن‌تر cms
  • دارای انعطاف‌پذیری بیشتر

صرفه‌جویی در زمان ایجاد وب‌سایت و به‌روزرسانی آن

طراحی و پیاده‌سازی سایت به‌صورت اختصاصی زمان زیادی می‌برد این زمان می‌تواند حتی ماه‌ها طول بکشد اما در cms به این صورت نیست چون این سیستم از پیش طراحی‌شده است و با قرار دادن اطلاعات سایتتان در کمتر از دو هفته می‌توانید سایتتان را طراحی نمایید با این کار در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. در سیستم مدیریت محتوا هزینه‌های طراحی و پیاده‌سازی سایت کاهش می‌یابد زیرا یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای تمامی نیازهای مشتریان خود را در نظر می‌گیرد و با توجه به درخواست‌های مشتری، سایت خواسته‌شده را از طریق نسخه‌ای از یک وب‌سایت طراحی‌شده توسط این سیستم بر روی وب قرار می‌دهد که طراحی و پیاده‌سازی سایت نیازی به برنامه‌نویسی ندارد همین امر باعث می‌شود تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

پشتیبانی مطمئن‌تر cms

در سایت‌های اختصاصی، طراحی سایت معمولاً یک‌بار با توجه به نیازهای مشتری صورت می‌گیرد و برای افراد دیگر کاربردی ندارد. زمانی که گروه طراحی سایت اختصاصی از پشتیبانی سایت دست کشید هیچ سایت دیگری نمی‌تواند سایتی را که کس دیگری نوشته است را پشتیبانی نماید اما در سیستم مدیریت محتوا این پشتیبانی انجام می‌شود و مطمئن‌تر از سایت‌های اختصاصی عملی می‌کنند؛ بنابراین این شرکت‌ها باید پشتیبانی کامل‌تری از سیستم‌های مدیریت محتوای خود به انجام برسانند تا بتوانند در این بازار پر رقیب دوام بیاورند.

دارای انعطاف‌پذیری بیشتر 

سیستم‌های cms بسیار انعطاف‌پذیرتر از وب‌سایت‌های اختصاصی هستند. گروه‌های تحلیل یک سیستم cms باید انواع وب‌سایت‌هایی که قابل‌راه‌اندازی‌اند را با نرم‌افزار در نظر بگیرند و برای آن‌ها راه‌حل‌هایی پیشنهاد نمایند که با ترکیب قابلیت‌های نرم‌افزار بتوان در زمان پیاده‌سازی وب‌سایت، سایت را پیاده‌سازی نمود.

معرفی انواع CMS

سیستم‌های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارد که شاید قبلاً اسمشان را شنیده باشید. برای انتخاب میان آن‌ها باید در نظر داشته باشید که چه وب‌سایتی را می‌خواهید طراحی کنید و سپس سیستمی را که باسلیقه شما مطابقت دارد انتخاب کنید. CMS وردپرس یکی از بهترین آن‌هاست که برای طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت اختصاصی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. در اینجا می‌خواهیم به بهترین‌های CMS های برتر جهان بپردازیم:

  • wordpress (وردپرس):

وردپرس متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌نویسی می‌­توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

  • Joomla (جوملا):

جوملا یک سیستم برنامه‌نویسی آماده است که با نصب آن بر روی هاست می‌توانید سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را با آن ایجاد کنید.

  • Drupal (دروپال):

دروپال یک CMS انعطاف‌پذیر بر اساس LAMP است، به همراه طراحی ماژولار که امکان افزودن و حذف قابلیت‌ها را با نصب و حذف افزونه‌ها فراهم می‌کند.

  • Contao (کانتائو):

کانتائو یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز است که این امکان را به شما می‌دهد تا سایتی را سازگار با موتورهای جستجو طراحی کنید به‌طوری‌که برای افراد دارای معلولیت نیز قابلیت دسترسی داشته باشد. این سیستم می‌تواند به‌طور منعطف و با هزینه‌ی کمی گسترش یابد. مدیریت آسان قوانین کاربران، سرویس به‌روزرسانی زنده، چارچوب CSS پیشرفته و بسیاری از ماژول‌های داخلی موجود (اخبار، تقویم، فرم‌ها و غیره) کانتائو را به‌عنوان یکی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای کرده است.

  • پرستاشاپ
  • ExpressionEngine
  • TextPattern
  • SilverStripe
  • Umbraco
  • concrete5
  • CushyCMS

نحوه عملکرد CMS

  • تولید محتوای وب‌سایت
  • مدیریت محتوای سایت
  • منتشر کردن مطالب در سایت
  • نمایش مطالب
سیستم مدیریت محتوا
صرفه‌جویی در زمان ایجاد وب‌سایت و به‌روزرسانی آن از مزیت سیستم مدیریت محتوا است

تولید محتوای وب‌سایت

بدون نیاز داشتن بهدانش فنی و یا اطلاعات تخصصی می‌توان در سیستم مدیریت محتوا، محتوا تولید کرد که پیاده‌سازی این سیستم بسیار ساده و کاربردی است. همچنین این سیستم می‌تواند به شما امکان مدیریت ساختار صفحات و کپی کردن مطالب را امکان‌پذیر کرده است.

Cms ها محیط طراحی بر وب را نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مطالب سایت و مدیریت محتوا را نیز از راه دور مدیریت نماید. یکی از دلایل محبوبیت‌ها CMS مکانیسم ساده برای واردکردن محتوای سایت و نگهداری ساده‌ی آن است.

مدیریت محتوای سایت

تمامی مطالب و صفحه‌های مرتبطی که در این سیستم وارد می‌شود، در هسته‌ی مرکزی این سیستم ذخیره می‌گردد. این ذخیره‌سازی باعث ایجاد ویژگی‌های کاربردی می‌شود که در زیر به آن می‌پردازیم:

تغییرات اعمال‌شده را در کلیه‌ی صفحات توسط کارمندان ردیابی می‌کند، دسترسی کاربران به صفحات خاص را محدود می‌نماید، منابع اطلاعاتی موجود و سیستم‌های it را نیز یکپارچه می‌نماید. سیستم مدیریت محتوا زمانی که صفحه‌ای ایجاد می‌شود آن صفحه را به‌صورت خودکار به قسمت مدیریت ارسال می‌نماید که مدیر باید آن را تائید کند.

منتشر کردن مطالب در سایت

هنگامی‌که محتوای شما کاملاً تائید شد، شما می تونید زمان دقیق انتشار آن را مشخص کنید و همچنین این سیستم مجهز به موتورهای انتشار قوی است که در هنگام انتشار مقالات در وب‌سایت باعث می‌شود تا بتوانید لایه و صفحات سایت را مدیریت کنید. با توجه به این مورد که طراحی‌های زیادی وجود دارد، در CMS این قابلیت وجود دارد که ظاهر سایت‌ها را ایجاد و تغییر دهید. این شما هستید که معین می‌کنید که کدام مطلب در سایت نشان داده شود؛ بنابراین سیستم مدیریت محتوا به‌صورت کاملاً خودکار و پیشرفته مسئولیت انتشار مطالب را بر عهده دارد و فقط کافی است تا شما روی مقالاتتان تمرکز کنید و سپس در مرحله‌ی بعدی این مطالب را در سایت بارگذاری کنید.

نمایش مطالب در سایت

یکی دیگر از ویژگی‌های این سیستم برای بالا بردن تأثیرگذاری سایت و کیفیت آن، نمایش مطالب در سایت می‌باشد که امکان نمایش سایت را به ‌مرورگرهای مختلف می‌دهد زیرا این سیستم طوری طراحی‌شده است که تمامی مرورگرها را پشتیبانی می‌کند و این سیستم امکان داشتن سایت پویا را نیز فراهم می‌کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

سرفصل‌های مقاله:

  • تاریخچه به‌وجود آمدن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) 
  • انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • چارچوب استراتژیک بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازنگری کانال‌های اجتماعی و انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب بر اساس اهداف تجاری

تاریخچه به‌وجود آمدن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با گسترش رسانه‌های اجتماعی و افزایش دامنه‌ کاربران آن‌ها، تبلیغات به روش‌های سنتی دیگر مانند گذشته اثربخش نیستند. امروزه شرکت‌ها و حتی آژانس‌های تبلیغاتی برخلاف گذشته دیگر تمایلی ندارند تا برای تبلیغات سنتی هزینه‌ زیاد بپردازند حال‌آنکه در سال‌های نه‌ چندان دور، شرکت‌ها برای تبلیغات تلویزیونی به شکل آگهی بازرگانی، برنامه‌های تبلیغاتی یا تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات عمومی و تخصصی هزینه‌ زیادی صرف می‌کردند؛ درصورتی‌که در حال حاضر افراد به سرویس‌های خبری و ویدیوئی آنلاین تمایل بسیار زیادی دارند و کمتر به تماشای تلویزیون یا خواندن مجلات می‌پردازند؛ درنتیجه از مخاطبان تبلیغات سنتی به‌شدت کاسته شده است.

پیش از رونق رسانه‌های اجتماعی، فعالان حوزه‌ بازاریابی تصور می‌کردند که بازاریابی در شبکه های اجتماعی پدیده‌ای نوظهور است که به‌زودی تب‌وتاب آن سپری خواهد شد و عمر آن کوتاه خواهد بود. آن‌ها تصور می‌کردند این حوزه، مسیر پرخطری است که کاربران را در معرض کلاه‌برداری‌های هرمی و شبکه‌ای قرار می‌‌دهد، اما از سال ۲۰۰۴ که فیس‌بوک نگاه‌ها را به خود جلب کرد، استراتژی‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتری تدوین‌شده و گسترش یافتند .

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) 

بازاریابی
تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی

به معنای ساده Social Media Marketing) SMM) استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و تولید محتوا در آنها برای تحقق اهداف بازاریابی و فروش است.

اما اگر بخواهیم کامل‌تر توضیح دهیم باید بگوییم بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای بهره‌گیری از پلتفرم‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برندسازی، افزایش فروش و حتی افزایش ترافیک وب‌سایت است. در این سیستم شما درگیر انتشار بهترین محتوا، شنیدن حرف های فالوئرها و تعامل با آنها، تحلیل نتایج و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌شوید.مهمترین رسانه های اجتماعی که این روزها کاربرد زیادی دارند شامل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ‌چت هستند.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. ولی به طور کلی این راهکار در چهار دسته‌بندی اصلی تقسیم‌بندی می‌شود :

  • شبکه‌‌سازی اجتماعی (فیسبوک و لینکدین)
  •  میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)
  • به‌اشتراک‌گذاری تصویر (اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست)
  • به‌اشتراک‌گذاری ویدیو (یوتیوب، فیسبوک لایو، پریسکوپ و ویمئو)

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ آنلاین

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • مخاطبان زیاد
  • ارتباط بهتر با مشتریان
  • امکان اشتراک گذاری
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • استفاده از دیدگاه مشتری
  • تبلیغات همسان و کاربر پسند
  • برقراری روابط عمیق، بلند مدت و دوسویه با مخاطبان
  • تحلیل رقبا و یادگیری از آنها
  • افزایش ترافیک ورودی برای سایت
  • اثرگذاری رو سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجو
  • دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها
  • بهبود اعتبار برند
  • هزینه و اثربخشی خوب
  • تبدیل شدن به منبع محتوا
  • رفتارشناسی مشتری
  • افزایش آگاهی از برند

چارچوب استراتژیک بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه این نوع بازار یابی به علمی کاربردی تبدیل‌شده است که با کنترل محرک‌های قابل‌شناسایی و اندازه‌گیری موجود در بازار، نیازهای مهندسین و تجار را رفع می‌کند. رسانه‌های اجتماعی شکاف‌های موجود در بازار را ‌‌بین مشتریان و کسب‌وکارها‌‌ پر می‌کنند و مصرف‌کنندگان و بازرگانان را برای انجام مکالمه‌ شخصی باهم بر سر میز مذاکره می‌آورند. درنتیجه برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان باید با یک استراتژی بازاریابی مشتری‌محور کار خود را آغاز کنند.

رسانه‌های اجتماعی به‌تنهایی هدف نهایی برای بازاریابی نیست. بزرگ‌ترین اشتباهی که هر بازاریاب، تبلیغ‌‌کننده یا متخصص روابط عمومی ممکن است مرتکب شود، این است که اهداف استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را بسیار سطح پایین در نظر بگیرد.

توجه کنید که بر اساس سنجه‌ها و معیارهای اندازه‌گیری سطح پایین رسانه‌های اجتماعی، در دام تفکر دستیابی سریع و آنی به اهداف آسان بازاریابی گرفتار نشوید. منطقی است که برند شما در رسانه‌های اجتماعی حضورداشته باشد، زیرا بازار هدف شما در آنجاست و شما می‌خواهید آن‌ها را درگیر کنید.

بااین‌حال، گاهی دستیابی به دنبال کنندگان (فالوورها) و اهداف درگیرشدن مشتریان در تعداد خاصی از بسترهای شبکه‌های اجتماعی، همان‌گونه است که متخصص بازاریابی شبکه های اجتماعی آقای جان گاترل می‌گوید: «نگاه به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان نقطه‌ آغاز و پایان.»

این کارها نه‌تنها برنامه استراتژیک رسانه‌های اجتماعی شما را بسیار محدود می‌کند، بلکه مدیران سطح بالا یا صاحبان کسب‌وکار را دچار تردید می‌کند که اساساً برای چه باید به شما دستمزدی برای تدوین و پیاده‌سازی استراتژی رسانه‌های اجتماعی پرداخت کنند.

بازنگری کانال‌های اجتماعی و انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب بر اساس اهداف تجاری

برمبنای اهداف تجاری تعیین شده موقعیت خود را رهبری کنید. سپس بر اساس هدف‌گذاری موردنظر خود، موارد ذیل را دنبال کنید:

  • بازار هدف
  • برنامه‌های مربوط به بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی
  • ابزارها و شاخص‌های ارزیابی شبکه‌های اجتماعی

با توجه به یکسان نبودن اهداف و بازارهای هدف سازمان‌های مختلف، ممکن است هرکدام از سازمان‌ها به ابزارهای مختلف پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی متفاوت، برای دستیابی به اهداف خود نیاز داشته باشند؛ از آگاه‌سازی گرفته تا خدمات مشتری یا مشتری‌یابی.

بازاریابی
بازنگری کانال‌های اجتماعی

فعالیت‌هایتان را با حساب‌های فعلی شبکه‌های اجتماعی برند تجاری‌تان و با در نظر گرفتن اهداف بالاتر برای شاخص‌های ارزیابی آغاز نکنید. مثلاً افزایش تعداد دنبال‌کنندگان یا درگیرشدن مشتریان را مدنظر نداشته باشید. ممکن است کانال‌های پیشین، دیگر برای اهدافی که به‌تازگی تعیین کرده‌اید، مناسب نباشند و به دلایل بسیار متفاوتی ایجادشده باشند.

شاید کانال‌های رسانه‌های اجتماعی جدیدی ایجادشده که برای اهداف شما ایده‌آل باشند اما در برنامه‌های قبلی هرگز به آن‌ها توجه نکرده بودید یا اینکه ممکن است مثلاً خدمت به مشتری در یک نرم‌افزار رسانه‌های اجتماعی، جدا از مقوله‌ بازاریابی قرار داشته باشد، اما اکنون لازم دارید هردوی آن‌ها باهم ادغام شوند.

جمع‌بندی

با توجه به حضور گسترده و بسیار زیاد کاربران در انواع شبکه‌های اجتماعی که ساعت‌ها زمان خود را صرف تماشای محتوای مختلف می‌کنند، نمی‌توان از این پلتفرم‌ها به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغات غافل شد.

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما به گونه‌ای نیست که غیرقابل‌تغییر و اصلاح باشد. همچنان که جلو می‌روید ممکن است متوجه شوید بعضی تاکتیک‌ها آن‌قدر که گمان می‌کردید سودمند نبوده‌اند. همواره تلاش کنید که به سرعت خود را با شرایط انطباق دهید و تغییرات لازم را به استراتژی کلی خود اضافه کنید.

همواره باید در نظر داشت که نمی‌توان یک نسخه واحد و همیشگی برای کسب و کارها پیچید. با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی جدید و یا حذف رسانه های قبلی با عواملی همچون فیلترینگ و موارد دیگر، نیاز است تا همیشه در حال رصد رفتار مخاطبین و جمع‌آوری اطلاعات از آنها باشیم.


آشنایی کامل با شاخه های دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) به دسته ای از اقدامات که به منظور تبلیغ محصولات یا خدمات در بستر ابزارهای دیجیتالی شکل می‌گیرد، می‌گویند.

تفاوت بازاریابی با دیجیتال مارکتینگ

تفاوت اصلی  بازاریابی سنتی و دیجیتال در بخش تعاملی آن‌ها است. در دیجیتال مارکتینگ از شبکه‌های اجتماعی و فضای وب استفاده می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که صاحبان کالا و خدمات بدون واسطه با مشتریان ارتباط بگیرند.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکتینگ به دلیل استفاده زیاد مخاطبین از فضای مجازی بسیار موردتوجه قرار گرفته است و ازجمله مزایای آن نسبت به روش سنتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  1. نتایج قابل اندازه‌گیری

در این روش با استفاده از ابزاری مثل google analytics می‌توان نرخ بازدید از سایت را اندازه‌گیری کرد.

  1. دسترسی آسان

امروزه فضای مجازی برای عموم مردم هم از طریق کامپیوترهای شخصی و هم از طریق تلفن همراه در دسترس است و تبلیغات در آن به‌آسانی انجام می‌شود.

  1. هزینه پایین برای استفاده

این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی هزینه کمتری دارد.

  1. افزایش سوددهی

با داشتن تبلیغات خلاقانه و جذاب در فضای مجازی و باوجود کاربران زیاد، می‌توان به میزان فروش و سوددهی بالایی رسید.

شاخه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ:

  بستر وب

  • بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو مارکتنیگ

سئو به فعالیت‌های تخصصی در بستر اینترنت و روی وب‌سایت گفته می‌شود که کمک به بالا رفتن رتبه سایت می‌کند تا بتوانیم بازدیدکننده‌های بیشتری را به سمت سایت جذب کنیم. هدف اصلی گوگل جلب رضایت کاربر است و برای سایت‌هایی که تولید محتواهای ارزشمند می‌کنند تا بتوانند به سؤالات مخاطب پاسخ بدهند یا راه‌حلی را به آن‌ها پیشنهاد بدهند، اهمیت بیشتری می‌دهد. اگر سایتی جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، بازدیدکننده‌ها به سایت وارد می‌شوند و از محتوای سایت استفاده می‌کنند ولی برعکس اگر سایت جزو نتایج اول گوگل نباشد تعداد کمی از بازدیدکننده‌ها وارد سایت می‌شوند. داشتن سئو خوب باعث می‌شود بازدید از سایت بیشتر شود و ارتباط بیشتری بین مشتری و صاحب سایت ایجاد شود و همین موضوع شانس تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را بیشتر می‌کند.

  • طراحی وب‌سایت

وب‌سایت در ایجاد اولین تصویر در ذهن مشتریان درباره کسب‌وکار شما نقش زیادی دارد.

پس باید اطمینان حاصل کنید که به بهترین نحو طراحی صفحه وب، انتخاب رنگ مناسب، فونت‌ها، گرافیک‌ها و تولید محتوا را برای وب‌سایت خود انجام داده‌اید تا بتوانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و از این طریق میزان سودآوری خود را بیشتر کنید.

طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ
طراحی سایت در دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات دیجیتالمانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی

ازآنجایی‌که کاربران زیادی وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند می‌توانید از این طریق به معرفی کالا و خدمات خود بپردازید.

  • تبلیغات همسان:

Dan Greenburg تبلیغات همسان را این‌گونه توصیف می‌کند: “تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات دیجیتال هستند که در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید متناسب با شکل و عملکرد سایت یا اپلیکیشنی که مخاطب برند در آن حضور دارد طراحی می‌شوند.”

  • تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کلیکی هم دسته دیگری از این تبلیغات است که در آن می‌توانید مخاطب خود را مشخص کنید که این افراد زن باشند یا مرد؟ در چه رده سنی باشند؟ اهل کجا باشند؟ و … شما در این روش وقتی هزینه می‌کنید که کاربران نسبت‌ به تبلیغتان کنجکاو شده و کلیک کرده باشند. ممکن است کاربران زیادی تبلیغ شما را دیده باشند اما کلیک نکرده باشند و شما پولی بابت آن‌ها پرداخت نمی‌کنید.

  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل مارکتینگ به آن دسته از ایمیل‌هایی گفته می‌شود که برای جذب مشتری جدید و یا ترغیب مشتریان قدیمی به خرید استفاده می‌شوند. مثل

  • نظرسنجی از مشتریان
  • ایمیل تخفیف‌ یا محصولات جدید
  • خبرنامۀ مقالات یا هر نوع محتوای جدید
  • ارسال فاکتور خرید
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله، ریپورتاژ آگهی و روابط عمومی الکترونیک

بازاریابی محتوایی یک از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ است و به معنی بازاریابی برای کسب‌وکار با استفاده از محتوا است. سایت‌هایی که مرتب وبلاگ‌نویسی می‌کنند، در مقایسه با سایت‌هایی که وبلاگ‌نویسی نمی‌کنند، ۷۷٪ ترافیک بیشتر و ۹۷٪ لینک بیشتر دریافت می‌کنند.

نکته حائز اهمیت در بازاریابی محتوایی این است که مخاطب به دنبال صاحب کالا و خدمات می‌گردد و به سراغش می‌رود. گاهی ممکن است صاحب کسب‌وکار به سراغ مخاطبان برود اما در بیشتر مواقع این مخاطب هدف است که به سمت کسب‌وکارتان می‌آید.

  • بازاریابی ویدئوی یا ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یکی از روش‌های بازاریابی است که با تولید ویدئو از محصولات یا خدمات و انتشار آن در رسانه‌های دیجیتال مشغول جذب مخاطب است. ازآنجایی‌که بازار امروز به سمت بازاریابی ویدیویی با سرعت بالایی در حرکت است، آینده بازاریابی دیجیتال بیشتر در این شاخه از دیجیتال مارکتینگ است.

ویدیو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز

گوگل ادز (گوگل ادوردز) سرویس تبلیغات گوگل است. با توجه به تحریم‌های گوگل برای ایرانیان و عدم نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی‌زبان، این نوع تبلیغ در کشور ما بسیار موردتوجه صاحبان کسب‌وکارهای ایرانی قرارگرفته است. برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ سئو و گوگل ادز. سئو راه کم‌خرج اما طولانی‌ای برای این کار است در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز می‌توان به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.

  • صفحات فرود یا لندینگ پیج

صفحات فرود یا لندینگ پیج دروازه‌های ورود به سایت هستند مثل بنرهای تبلیغاتی‌ای که در سایت‌های دیگر به‌عنوان لندینگ پیج سایت خودتان ایجاد می‌کنید.

    بستر شبکه‌های اجتماعی

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

به کسی که بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگر تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر گفته می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار) به دسته‌ای از بازاریابی گفته می‌شود که در آن تلاش می‌کنند با استفاده از افراد اینفلوئنسر به معرفی کسب‌وکار خود بپردازند.

  • بازاریابی تولید محتوا

ازآنجایی‌که شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی رایگان اند پس تبلیغات در حوزه آن‌ها نیز ارزان قیمت است همچنین فراگیر بودن شبکه‌های اجتماعی بین مردم باعث تأثیرگذاری بیشتر این تبلیغات شده است.

محتوا در این رسانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که برند را به مخاطب معرفی کرده و آن‌قدر جذاب و خلاقانه باشد که سبب ترغیب بازدیدکننده‌ها برای استفاده از محصول و خدمات شما شود.

استفاده از هشتگ های مناسب نکته‌ای است باعث دیده شدن بیشتر شما در فضای مجازی می‌شود.

  • کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر UGC

به آن دسته از محتواهایی گفته می‌شود که توسط کاربر تولید می‌شود نه تیم تولید محتوا. ازآنجایی‌که تجربه دیگران در تصمیم‌گیری افراد نقش مهمی دارد، تولید محتوا توسط کاربر هم بسیار اهمیت پیدا می‌کند و موثر است.

  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات تلگرام

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کاربران، روزانه وقت زیادی صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

تلگرام: تلگرام هیچ بستر خاصی برای تبلیغات ندارد و تبلیغات در تلگرام می‌تواند فقط محدود به انتشار پست تبلیغاتی در کانال‌ها و گروه‌ها و یا بات‌های پربازدید می‌شود.

تبلیغات در اینستاگرام نیز به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی کمی محدودتر است و به ۲ شیوه امکان پذیر است: تبلیغات اینفلوئنسرها و تبلیغات در پیج ها با بازدید بالا برای دیده شدن برند.

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

از مزایای تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • امکان دیده شدن توسط تعداد زیادی از مخاطبان
  • امکان انتخاب گروه هدف برای بازدید تبلیغات
  • تاثیر زیاد شبکه‌های اجتماعی بر مخاطبان
  • سهولت دسترسی

 


 


دیجیتال مارکتینگ آفلاین


دیجیتال مارکتینگ آفلاین

سرفصل مقاله:

  • دیجیتال مارکتینگ آفلاین چیست؟
  • مزایا و معایبدیجیتال مارکتینگ آفلاین
  • تغییرات بازاریابی آفلاین باگذشت زمان
  • دیجیتال مارکتینگ آفلاین یک مکمل است
  • دیجیتال مارکتینگ آفلاین در کجا کاربرد دارد؟
  • انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آفلاین

دیجیتال مارکتینگ آفلاین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ آفلاین عبارت است از هرگونه فعالیت تبلیغاتی که در جهت معرفی برند، وب‌سایت یا محصولات خود خارج از بستر اینترنت انجام می‌دهیم و درواقع همان روش سنتی تبلیغات کسب‌وکار است که شامل بروشور، تراکت و… می‌شود. تأثیر اینترنت بر کسب‌وکارها و مشاغل غیرقابل‌انکار است اما در بعضی موارد هنوز هم بازاریابی آفلاین تأثیر بیشتری بر شناخت و معرفی برخی مشاغل و محصولات دارد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ آفلاین:

بدون شک هر نوع روش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ مزایا و معایب مخصوص خودش را داراست ازجمله مزایای دیجیتال مارکتینگ آفلاین می‌توان به:

  • تبلیغات به روش‌های مختلف
  • بدون محدودیت در تبلیغات
  • دسترسی به مخاطبان بدون نیاز به اینترنت
  • استفاده از تبلیغات رادیویی، تبلیغات تلویزیونی، آگهی‌های کاغذی و…اشاره کرد.

معایب دیجیتال مارکتینگ آفلاین:

شاید ازجمله دلایلی که سبب شده تا مشاغل و یا شرکت‌ها کمتر به دنبال دیجیتال مارکتینگ آفلاین باشند:

  • پرهزینه و زمان‌بر بودن تبلیغات
  • نیاز به حضور و فعالیت فیزیکی کارمندان در زمان اجرا
  • نداشتن قابلیت اندازه‌گیری و دنبال کردن تبلیغات می‌باشد.

تغییرات بازاریابی آفلاین باگذشت زمان:

با آمدن بازاریابی آنلاین، بازاریابی آفلاین نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته است و باوجوداین تغییرات از این نوع بازاریابی مانند گذشته استقبال نمی‌شود. این نوع بازاریابی با رسانه‌های آنلاین در حال رقابت است و یا می‌توان گفت که تکمیل‌کننده‌ی این نوع رسانه‌ها محسوب می‌شود. تنها راهی که درگذشته برای تبلیغات مرسوم بود استفاده از روش‌های سنتی بود که این روش‌ها شامل چاپ آگهی در مجلات، روزنامه‌ها، خبرنامه‌ها، استفاده از کارت‌های ویزیت، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات در سمینارها و … بود. در آن زمان ‌برای ارتقای کسب‌وکارها از این روش‌ها برای معرفی برند و محصولات خود استفاده می‌کردند.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین یک مکمل است:

با به وجود آمدن اینترنت، علایق مخاطبان نیز تغییر کرد و باعث گسترش رسانه‌ها، پیشرفت دستگاه‌های دیجیتال و… شد. اینترنت همچنین باعث تغییر استراتژی‌های بازاریابی آفلاین نیز گردید.

درواقع با استفاده از بازاریابی آفلاین می‌توان مخاطبان را به سمت رسانه‌های دیجیتال (شبکه‌های اجتماعی)، اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌ها هدایت کرد درواقع بازاریابی آفلاین تکمیل‌کننده‌ی بازاریابی آنلاین است. با یکی کردن بازاریابی آفلاین و آنلاین می‌توان نتیجه‌های بهتری از تبلیغات خود گرفت و همچنین سود این نوع تبلیغات چند برابر می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ افلاین

 کاربرد 

این نوع بازاریابی معمولاً در شرکت‌ها کاربرد دارد چراکه شرکت‌ها از این دیجیتال مارکتینگ آفلاین برای برند سازی اطراف کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. در همه‌ی مشاغل ازجمله کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ می‌توان از دیجیتال مارکتینگ آفلاین استفاده کرد و سبب شناخت بیشتر برند و کسب‌وکار خود شد.

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند برای تبلیغات خود از روزنامه‌های محلی و آگهی‌های کاغذی استفاده نمایند. کسب‌وکارهای بزرگ که می‌خواهند به مشتریان خود دسترسی داشته باشند برای تبلیغات خود از بیلبوردها، آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی استفاده می‌کنند. درواقع دیجیتال مارکتینگ آفلاین باعث افزایش اعتبار این نوع کسب‌وکارها می‌شود.

شرکت‌های بین‌المللی، شرکت‌های بزرگ با برندهای منحصربه‌فردی هستند که برای برند سازی و تبلیغات، هزینه‌های بالایی را پرداخت می‌کنند. این نوع شرکت‌ها امور مارکتینگ آفلاین خود را در محیط‌های مختلف انجام می‌دهند که می‌تواند شامل تبلیغات در سطح شهر، کشور و یا حتی جهان باشد.

 چند نمونه از بهترین دیجیتال مارکتینگ های آفلاین:

۱. یکی از شرکت‌های بیمه دندان‌پزشکی به‌جای تبلیغات معمول جایی را برای بازی بولینگ ترتیب داد و با طراحی متفاوت و جذاب توجه‌ها را به خود جلب کرد.

۲.تبلیغ خلاقانه کلینیک حیوانات در محوطه یک مرکز خرید بزرگ به دوستداران حیوانات و کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند یادآوری می‌کند شما ممکن است نزدیک حیوان خانگی‌تان باشید اما از دیدن هجوم کک‌ها به آن ناتوان باشید.

انواع استراتژی‌های دیجیتال 

می‌توان گفت که هدف اصلی این نوع استراتژی‌ها، افزایش ترافیک آنلاین، فروش و همچنین سود شرکت است. استراتژی‌های متفاوتی از بازاریابی آفلاین وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • قیمت‌های تخفیفی
  • پست حلزونی
  • برنامه‌های وفاداری

 قیمت‌های تخفیفیبا ارائه‌ی کوپن‌های آنلاین می‌توان به‌صورت مستقیم مشتری را به سمت وب‌سایت هدایت کرد. اکثر فروشگاه‌های عمومی و شرکت‌های مختلف برای تبلیغات و فروش محصولات خود از روزنامه‌های محلی استفاده می‌کنند.

شرکت‌ها به‌جای این‌که بن‌های تخفیف خود را در روزنامه‌ها بگذارند بهتر است آن را در وب‌سایت‌های خود قرار دهند تا مشتری برای دریافت بن تخفیف مجبور به چاپ و گرفتن بن از وب‌سایت شرکت شود پس بااین‌حال اگر مشتری تخفیفی می‌خواهد باید از وب‌سایت شرکت استفاده کند.

پست حلزونی: پست حلزونی یا پست مستقیم از رایج‌ترین رسانه‌های مورداستفاده در بازاریابی آفلاین است. بازاریاب‌ها می‌توانند فهرستی از آدرس‌ها را بر طبق اطلاعات شخصی افرادی که احتمال خرید بیشتر محصول رادارند تهیه نمایند. به‌طور مثال فروشگاهی که غذای خانگی حیوانات را می‌فروشد می‌تواند لیست افرادی که به‌صورت آنلاین وسایل پزشکی خریداری نموده‌اند را تهیه کند.

برنامه‌های وفاداری: شرکت‌ها از همه لحاظ برای جذب مشتری بیشتر و ایجاد مشتری تکراری اغلب به برنامه‌های وفاداری تکیه می‌کنند. برنامه‌های وفاداری در مشتریان را تشویق می‌کند تا مشتری ثابت کسب‌وکار شوند.

برای مثال می‌توان ساندویچ‌فروشی را مثال زد. ساندویچ‌فروش می‌تواند به مشتریانی که برای بار چندم به آنجا مراجعه می‌کنند ساندویچ رایگان بدهد. بااین‌حال کار هم بر تعداد مشتریان اضافه می‌شود هم باعث رونق در کسب‌وکار می‌شود. شما عزیزان می توانید در زمینه دیجیتال مارکتینگ متناسب با کسب و کارتان به طور رایگان از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید و یا بامراجعه به صفحه ثبت سفارش نسبت به ثبت درخواست برای پروژه خود اقدام کنید.



سئو چیست؟


بررسی سئو

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) روشی است برای جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از رتبه بندی موتور های جستجو. کارهای معمول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

به عبارت دیگر سئو به معنای بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش ارگانیک (غیر پرداخت) نتایج جستجو است.

موتور های جستجو چگونه کار می کنند

اکنون وقت آن است که یاد بگیریم موتورهای جستجو مانند گوگل در واقع چگونه کار می کنند.

هنگامی که شما در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) چیزی را جستجو می کنید، یک الگوریتم در زمان واقعی کار می کند تا آنچه را که موتور جستجو “بهترین” نتیجه می داند به شما ارائه دهد. به طور خاص، گوگل شاخص “صدها میلیارد” صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جستجوی شما پاسخ دهد.

اصول سئو
سئو

چگونه گوگل”بهترین” نتیجه را تعیین می کند؟

حتی اگر گوگل عملکرد داخلی الگوریتم خود را به دلیل حق ثبت اختراع و اظهارات خود شرکت گوگل، عمومی نمی کند، اما می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر چه اساسی بهترین نتیجه گوگل تلقی می شوند:

ارتباط موضوع

اگر به دنبال “دستورالعمل های پخت شیرینی شکلاتی” هستید، نمی خواهید که صفحات وب مربوط به تایر های کامیون را ببینید. به همین دلیل است که گوگل قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیک دارند.

البته گوگل به سادگی مرتبط ترین صفحات را رتبه بندی نمی کند به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مربوط به هر عبارت جستجو وجود دارد. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “دستور العمل های شیرینی ” 349 میلیون نتیجه در Google به ارمغان می آورد. بنابراین برای قرار دادن نتایج در نظمی که بهترین نتیجه را از بالا به پایین داشته باشد، آن ها به دو عنصر دیگر الگوریتم خود اعتماد می کنند یعنی:

اعتبار

این روش گوگل برای تعیین دقیق و قابل اعتماد بودن محتوا است. سوال این جا است که Google از کجا می داند یک صفحه معتبر است؟ در واقع آن ها به تعداد صفحات دیگری که به آن صفحه لینک شده اند نگاه می کنند: (پیوندهای صفحات دیگر با عنوان “بک لینک” شناخته می شوند)

به طور کلی، هر صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت

سودمندی

مطالب می توانند مرتبط و معتبر باشند. اما اگر مفید نباشد، گوگل نمی خواهد آن محتوا را در بالای نتایج جستجو قرار دهد. در واقع، گوگل علناً گفته است که بین محتوای “با کیفیت بالاتر” و “مفید” تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که شما “رژیم غذایی پالئو” را جستجو می کنید. اولین نتیجه ای که روی آن کلیک می کنید (“نتیجه A”) توسط برجسته ترین متخصص جهان در مورد Paleo نوشته شده است. و از آنجا که صفحه دارای محتوای بسیار با کیفیت است، افراد زیادی به آن لینک داده اند. با این حال، مطالب کاملاً غیر منظم است و پر از اصطلاحاتی است که اکثر مردم نمی فهمند.

این را با یک نتیجه دیگر مقایسه کنید مانند “نتیجه B” که توسط شخصی نسبتاً جدید در مورد رژیم غذایی پالئو نوشته شده است و وب سایت آنها تقریباً به همان تعداد سایت قبل لینک نخورده است. با این حال، محتوای آن ها در بخشهای متمایزی سازمان یافته است و به گونه ای نوشته شده است که هر کسی می تواند درک کند.
این صفحه قرار است در “مقیاس سودمندی” رتبه بالایی داشته باشد. هرچند که نتیجه B به اندازه نتیجه A اعتبار ندارد، اما همچنان در گوگل عملکرد خوبی خواهد داشت. (در حقیقت، حتی ممکن است بالاتر از نتیجه A باشد).

گوگل میزان سودمندی را تا حد زیادی براساس “تجربه کاربران” اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر اگر گوگل ببیند که مردم واقعاً یک نتیجه جستجوی خاص را دوست دارند، رتبه قابل توجهی کسب می کند.

نتایج ارگانیک و پولی (paid)

صفحات نتیجه موتور جستجو به دو بخش مجزا تقسیم می شوند: نتایج ارگانیک و پولی.

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک (که بعضاً به عنوان نتایج “طبیعی” نیز خوانده می شوند) نتایج طبیعی هستند که بر اساس شایستگی ۱۰۰٪ رتبه بندی می شوند. به عبارت دیگر، هیچ راهی برای پرداخت هزینه به گوگل یا سایر موتور های جستجو برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد.

موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، نتایج ارگانیک توسط گوگل به عنوان مرتبط ترین، قابل اعتماد ترین و معتبر ترین وب سایت ها یا صفحات وب در این زمینه ارزیابی می شود.
هنگامی که ما در مورد سئو صحبت می کنیم، در واقع در مورد رتبه بندی وب سایت شما در نتایج بالاتر جستجوی ارگانیک هستیم.

نتایج پولی

نتایج جستجوی پولی تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج ارگانیک یا زیر آن قرار دارند. تبلیغات پولی کاملاً مستقل از لیست های ارگانیک است. تبلیغ کنندگان در بخش نتایج پولی با توجه به مبلغی که مایلند برای یک بازدید کننده از مجموعه خاصی از نتایج جستجو بپردازند، “رتبه بندی” می شوند (معروف به “تبلیغات برای هر کلیک”).

سئو
نتایج اورگانیک و پولی

سئو چگونه کار می کند

سئو با بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجویی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، اعم از Google ،Bing ،Amazon یا YouTube کار می کند. به طور خاص، وظیفه شما این است که مطمئن شوید یک موتور جستجو سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه کلی برای جستجوی شخص می بیند.

اینکه این موتور های جستجو چگونه “بهترین” نتیجه را تعیین می کنند بر اساس الگوریتمی است که شامل اعتبار، ارتباط با موضوع ، سرعت بارگذاری و موارد دیگر است. (به عنوان مثال، گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی را در الگوریتم خود دارد.)

چرا سئو مهم است؟

تقریباً ۶۰٪ از کل ترافیک در وب با جستجو در گوگل شروع می شود. و اگر ترافیک سایر موتورهای جستجوگر معروف (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را با هم جمع کنید، ۷۰.۶٪ از کل بازدیدها از یک موتور جستجو ناشی می شود.

بررسی مفهوم و کارکرد سئو
۶۰٪ از کل ترافیک در وب با جستجو در گوگل شروع می شود.

در حالی که تبلیغات پولی، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین می توانند برای وب سایت ها بازدید ایجاد کنند، بیشترین میزان بازدید آنلاین توسط موتور های جستجو انجام می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک بازدید بیشتری را پوشش می دهد و برای جستجوگران باهوش معتبرتر به نظر می رسد و نسبت به تبلیغات پولی کلیک های بیشتری را دریافت می کند. به عنوان مثال، از کل جستجوهای ایالات متحده، فقط ۲.۸% از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

سئو همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که اگر به درستی تنظیم شود، می تواند به مرور سود خود را پرداخت کند. اگر محتوای جامعی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، بازدید شما می تواند با گذشت زمان افزایش یابد

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.